Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSusar, Fatma Kırmızı-
dc.contributor.authorAkkaya, Nevin-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:43:45Z-
dc.date.available2023-01-09T21:43:45Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn2149-4894-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/146463-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49014-
dc.description.abstractYaratıcı yazma, yazma çalışmalarını sıkıcılık ve tekdüzelikten kurtaran, öğrenciler açısından ilgi çekici bir süreçtir. Bu süreçte çocuk duygu ve düşüncelerini serbest bir şekilde, hiçbir baskı unsuru olmadan ve yargılanmadan kağıda döker. Bu çalışmaların öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ise ayrı bir önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin yaratıcı yazma çalışmalarını değerlendirmeye yönelik görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırmada başvurulan durum çalışması ve buna bağlı olarak bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Örneklemin belirlenmesinde ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan kritik durum örneklemesine başvurulmuştur. İzmir merkez ilçede gerçekleştirilen çalışmanın verileri orta sosyo-ekonomik düzeydeki 18 ilköğretim okulunda çalışan öğretmenlerden toplanmıştır. Araştırma grubu 69 öğretmenden (bayan=42; erkek=27) oluşmaktadır. Verilerin elde edilmesinde görüşme tekniğinden yararlanılmış olup, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve içerik analizi uygulanmıştır. Bilgisayar ortamındaki bilgiler her iki araştırmacı tarafından ayrıntılı bir şekilde incelenerek çalışmanın kodları çıkarılmıştır. Araştırmacıların belirlediği kodlar üzerinden görüş birliği yüzdesi hesaplanmıştır. Görüş birliği yüzdesi, birinci soru için(Yaratıcı yazma çalışmalarını değerlendirme ölçütleri hakkında neler biliyorsunuz?) 0,82; ikinci soru için( Yaratıcı yazma sürecinde neler yapıyorsunuz?) 0,69 olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun yaratıcı yazma çalışmalarını değerlendirme noktasında, gerekli bilgiye sahip olmadığı söylenebilir. Öğretmenlerin büyük bir çoğunlu da yaratıcı yazma çalışmalarının değerlendirilmesinde bilinen yazma çalışmalarının ölçütlerine başvurmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin yaratıcı yazma ürünlerini değerlendirme çalışmalarına ilişkin görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage186en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid146463en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (15).pdf884.18 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.