Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49971
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŞişman, Özlem Akın-
dc.contributor.authorÇaylak, Dilara Gökçen-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:20:32Z-
dc.date.available2023-02-06T20:20:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYZt4etM3PmWTwfI-1hBU-6-b4b393t5pq4ux8tDga8z_-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49971-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, müzik eğitimi ana bilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin bireysel çalgı dersine yönelik akademik motivasyon ve tutumlarının incelenmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada çalışma grubunu ADIM üniversiteleri birliği içerisinden seçilen Adnan Menderes Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde öğrenim gören 1., 2., 3., 4. sınıf ve beklemeli öğrenci olmak üzere toplam 180 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla iki ölçek kullanılmıştır. Ölçeklerden ilki Vallerand ve arkadaşları (1992) tarafından geliştirilen, Karagüven (2012) tarafından Türkçe'ye uyarlanan, 28 maddeden oluşan ve Cronbach Alfa değeri 0.87 olan Akademik Motivasyon Ölçeği'dir. Ölçeklerden ikincisi Topoğlu ve Erden (2012) tarafından geliştirilen 16 tane olumlu 11 tane olumsuz olmak üzere toplamda 27 maddeden oluşan ve Cronbach Alfa değeri 0.95 olan Bireysel Çalgı Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği'dir. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde T Testi, Mann Whitney U Testi ve Kruskal-Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik akademik motivasyon ve tutum düzeyleri orta düzeyde çıkmıştır. Öğrencilerin akademik motivasyonlarının cinsiyetlerine ve çalgı çalışma sürelerine göre farklılaştığı, sınıf düzeyine, mezun olunan lise türüne, öğrenim görülen üniversiteye, çaldıkları çalgı türüne ve çalgılarını isteyerek seçme durumlarına göre farklılık göstermediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin tutumlarının öğrenim gördükleri üniversiteye, öğrenim gördükleri üniversiteye, çalgı çalışma sürelerine ve çalgılarını isteyerek seçme durumlarına göre farklılaştığı, cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine, mezun oldukları lise türüne, çaldıkları çalgı türlerine göre farklılaşmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Akademik motivasyon, tutum, müzik eğitimi, çalgı eğitimien_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the academic motivation and attitudes of students studying in music education departments towards individual instrument lessons. In the study, in which the survey model was used, a total of 180 students, 1st, 2nd, 3rd, 4th grade and waiting students studying at Adnan Menderes University, Pamukkale University, Mehmet Akif Ersoy University and Muğla Sıtkı Koçman University, were selected from the ADIM universities association of the study group. constitutes students. Two scales were used to collect data in the study. The first of the scales was the Academic Motivation Scale, which was developed by Vallerand et al. (1992) and adapted into Turkish by Karagüven (2012), consisting of 28 items and a Cronbach Alpha value of 0.87. The second of the scales was the Attitude Scale Towards Individual Instrument Training Lesson, developed by Topoğlu and Erden (2012), consisting of 27 items, 16 positive and 11 negative, and a Cronbach Alpha value of 0.95. T Test, Mann Whitney U Test and Kruskal-Wallis H Test were used to solve the sub-problems of the research. Looking at the results of the research, the academic motivation and attitude levels of the music teacher candidates towards the individual instrument lesson were found to be moderate. It was concluded that the academic motivation of the students differed according to their gender and instrument study time, and did not differ according to the grade level, the type of high school graduated, the university they studied, the type of instrument they played and their willingness to choose their instruments. It has been concluded that the attitudes of the students differ according to the university they are studying at, the university they are studying at, the length of time they study their instruments and their willingness to choose their instruments, but not according to their gender, grade level, the type of high school they graduated from, and the types of instruments they play. Key Words: Academic motivation, attitude, music education, instrument educationen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectAkademik motivasyonen_US
dc.subjecttutumen_US
dc.subjectmüzik eğitimien_US
dc.subjectçalgı eğitimien_US
dc.subjectAcademic motivationen_US
dc.subjectattitudeen_US
dc.subjectmusic educationen_US
dc.subjectinstrument educationen_US
dc.titleMüzik eğitimi ana bilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin bireysel çalgı dersine yönelik akademik motivasyon ve tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of academic motivation and attitudes of students studying in music teaching departments towards individual instrument lessonsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid758817en_US
dc.institutionauthorÇaylak, Dilara Gökçen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
8d153595-aacc-444f-9e5a-7f9eee112aa9.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

306
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

478
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.