Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50655
Title: | Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Fark Etme Becerileri: Dikdörtgenler Prizmasının Hacmine İlişkin Problem Durumu | Authors: | Yemen Karpuzcu, Seçil Dısbudak, Özge Işıksal, Mine Ucuzoğlu, Ayşe Nur Tekin Sitrava, Reyhan |
Keywords: | Ortaokul matematik öğretmeni mesleki gelişim mesleki fark etme beÇerisi dikdörtgenler prizması. |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin dikdörtgenler prizmasının hacmine ilişkin bir probleme dair öğrenci düşünüşüne yönelik mesleki fark etme beÇerilerini belirlemektir. Bu amaca bağlı olarak çalışmada, Türkiye’nin altı farklı ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında görev yapan ve öğretmenlik deneyimi 15 yılı aşmamış 35 öğretmen ile çalışılmıştır. Jacobs, Lamb ve Philipp’in (2010) ortaya koyduğu “Öğrencilerin Matematiksel Düşünmelerine Yönelik Mesleki Fark Etme” kuramsal çerçevesinin bileşenleri kapsamında hazırlanan veri toplama aracında, Tekin-Sitrava’nın (2014) geliştirmiş olduğu dikdörtgenler prizmasının hacminin bulunmasına ilişkin bir probleme verilen farklı öğrenci yanıtları kullanılmıştır. Öğretmenlerden gelen yazılı veriler, Jacobs ve diğerlerinin (2010) kuramsal çerçevesi temel alınarak güncel çalışmalar ışığında uyarlanan kodlama tablosu aracılığı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulGüları, ortaokul matematik öğretmenlerinin dikdörtgenler prizmasının hacmine yönelik öğrencinin matematiksel stratejisini dikkate alma beÇerilerinin genellikle sınırlı ve tam düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun yetersiz ve sınırlı düzeyde yorumlama beÇerisine sahip olduğu gözlenirken, verilen öğrenci düşünüşüne genellikle ilgisiz ve yineleme düzeyinde karşılık verdikleri görülmektedir. Çalışmanın bulGüları öğretmenlerin mesleki fark etme beÇerilerinin özellikle yorumlama ve karşılık verme boyutlarının geliştirilmesi gerektiğine işaret etmektedir. | URI: | https://doi.org/10.17860/mersinefd.1093364 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1120407 https://hdl.handle.net/11499/50655 |
ISSN: | 1306-7850 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-18T143232.138.pdf | 709.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
112
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.