Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50670
Title: Okul Dışı Ortamlarda Gerçekleştirilen Matematik Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: “Her Yer Matematik Projesi”
Authors: Çontay, Emine Gaye
Kazak, Sibel
Duatepe Paksu, Asuman
Keywords: okul dışı öğrenme ortamları
matematik eğitimi
matematiğe yönelik tutum
matematik hakkındaki inançlar
bilim okuluout-of-school settings
mathematics education
attitude towards mathematics
beliefs about mathematics
science school
Abstract: Bu makalede TÜBİTAK 4004 programı desteğiyle 7. sınıf öğrencilerinin okul dışıortamlardaki matematiği fark etmelerini sağlayarak, matematik öğrenmeye yönelikmeraklarını uyandırmak, araştırma, sorGülama ve öğrenme isteklerini tetikleme amacıylagerçekleştirilmiş “Her Yer Matematik” projesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Projekapsamında okul dışı ortamlarda matematik öğrenme etkinliklerine katılmış olmanınöğrencilerin matematiğe yönelik inançlarına ve tutumlarına etkileri İncelenmiş,katılımcıların proje sürecindeki matematiksel içerik ve matematiği öğrenmeye ilişkindüşünceleri ve projeye yönelik genel değerlendirmeleri belirlenmiştir. Proje etkinliklerinekatılan 15 öğrencinin Denizli’nin bazı mimari özelliklerini İnceleyerek buradakigeometrik yapıları keşfetmesi ve bitki örtüsünü tanıması, şehrin kütüphanelerinde vakitgeçirmesi, bir yandan da bu ortamlarda yer alan matematiği fark etmesi amaçlanmıştır.Bu doğrultuda kütüphane, külliye bahçesi ve mesirelik alan gibi yerlerde matematiköğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Proje etkinliklerinin öğrenciler üzerindekietkililiğini değerlendirmek üzere matematiğe yönelik tutum ve inanç ölçekleri öntest vesontest olarak kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin süreç boyunca düşüncelerinideğerlendirebilmek amacıyla yansıtıcı günlükler yazmaları istenmiştir. Bunların yanı sıraaraştırmacılar tarafından etkinlikler esnasında gözlem notları tutulmuştur. Elde edilenveriler ışığında, proje kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerinin öğrencilerinmatematiğe yönelik inanç ve tutumlarında olumlu değişimler sağladığı belirlenmiş,öğrencilerin proje etkinliklerindeki matematiksel içerik ve matematik öğrenmeye ilişkinolumlu düşüncelerinin olduğu görülmüştür. 
URI: https://doi.org/10.21666/muefd.1094581
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150198
https://hdl.handle.net/11499/50670
ISSN: 2148-6999
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-13T141700.015.pdf945 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

468
checked on May 27, 2024

Download(s)

62
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.