Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50680
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKökten, Hasret-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:06:32Z-
dc.date.available2023-04-08T10:06:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1303-8303-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/beytulhikme.65686-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1149373-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50680-
dc.description.abstractÇocuklar için Felsefe (P4C) bir düşünme eğitimi programıdır. P4C eğitimi çocukların felsefi içerikli hikayeler aracılığı ile düşünmesi, sorGülaması ve bunu uygun bir dil ile ifade etmesi üzerine bilişsel ve sosyal bir gelişimi amaçlar. Kendine özgü bağımsız bir ders olan P4C’de okuma, sorGülama, akıl yürütme ve topluluk içinde saygıya dayalı bir biçimde diyalog kurma aşamaları öne çıkmaktadır. P4C eğitimi felsefenin köklü geçmişini de dikkate alarak Sokratik diyaloğu bir öğrenme yönetimi olarak kabul eder. Diyaloğa dayalı, diyalojik öğrenme P4C’nin eleştirel, yaratıcı, işbirlikli ve demokratik ortamı ile örtüşür. Çalışmada ilk olarak P4C eğitimi üzerinde ayrıntılı durulacaktır. Sonrasında P4C için önemli olan diyalog, Sokratik diyalog ve diyaloğa dayalı öğrenme ile onun kendine özgü eğitim ortamından bahsedilecektir. Aynı zamanda diyaloğa dayalı, diyalojik öğrenmenin neliği ve gerekliliği üzerinde durularak, ilerlemeci ve demokratik her eğitim ortamının diyalojik öğrenmeye dayalı olması gerektiği savunulacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBeytulhikme An International Journal of Philosophyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇocuklar için Felsefe (P4C) Eğitiminde Diyaloğun Önemien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1077en_US
dc.identifier.endpage1097en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.29228/beytulhikme.65686-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1149373en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-13T154624.089.pdf238.69 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

230
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

268
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.