Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50721
Title: Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç ile Öz-Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
Authors: İvrendi, Asiye
Erol, Ahmet
Özcan, Özge
Keywords: Erken çocukluk
Öz-düzenleme beÇerileri
Bilimsel süreç beÇerileri.Early childhood
self-reGülation skills
science process skills.
Abstract: Bu araştırmada, 4-6 yaş çocuklarının bilimsel süreç beÇerileri ile öz-düzenleme beÇerileri arasındaki ilişkinin İncelenmesi amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama yöntemiyle yürütülen araştırmanın verileri, öğretmen görüşlerine dayalı öz-düzenleme beÇerileri ölçeği ve fen süreçleri gözlem formu aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışma 223 çocuk ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde Pearson çarpım-moment korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Analizlerin sonucunda çocukların öz-düzenleme beÇerileri ile bilimsel süreç beÇerileri arasında istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzey bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bilimsel süreç beÇerileri toplam puanı, öz-düzenleme beÇerileri alt boyutlarından engelleyici kontrol, çalışma belleği ve dikkat ile istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki göstermektedir. Öz-düzenleme beÇerileri toplam puanı, bilimsel süreç beÇerileri alt boyutlarından fen süreçleri kontrol listesi, bilimsel tutumun gözlemsel envanteri ve sorun çözme kontrol listesi alt boyutları ile istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzeyde ilişkilidir. Ayrıca, regresyon katsayılarının anlamlılığına ilişkin t puanları İncelendiğinde, öz-düzenleme beÇerileri alt boyutlarından dikkat, engelleyici kontrol, çalışma belleği ve okul öncesi eğitime devam yılı ve anne öğrenim durumu gibi bağımsız değişkenlerin bilimsel süreç beÇerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır. Ulaşılan sonuçlar, öz-düzenleme beÇerilerinin bilimsel süreç beÇerilerinin gelişimi için önemli olabileceğini göstermektedir.
URI: https://doi.org/10.53444/deubefd.1099625
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150115
https://hdl.handle.net/11499/50721
ISSN: 2602-2850
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-15T150430.424.pdf456.72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.