Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazımen_US
dc.contributor.authorTunalı, tunahanen_US
dc.date.accessioned2023-07-28T12:12:02Z-
dc.date.available2023-07-28T12:12:02Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51690-
dc.description.abstractTürkiye'de eğitimde fırsat eşitliği sağlanması için destekleme ve yetiştirme kursları uygulaması bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı destekleme ve yetiştirme kurslarında görev alan öğretmenlerin görüşlerini incelemektir. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmış, 16 öğretmenin katılımıyla veriler toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre öğretmenler destekleme ve yetiştirme kurslarını akademik başarı ve derslerin pekiştirilmesi açısından yararlı bulmaktadır. Öğretmenlerin düşüncesine göre destekleme ve yetiştirme kurslarının öğrenci başarısını artırdığı ve fırsat eşitliği imkanı sunduğu çalışmanın sonuçları arasındadır. Destekleme ve yetiştirme kursları ile ilgili materyal eksikliği, ulaşım, devamsızlık, velilerin katılımı konularında sorunlar yaşandığı yönünde sonuçlara ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları 16 farklı öğretmenin verdiği yanıtlarla sınırlıdır.en_US
dc.description.abstractIn Turkey, there are support and training courses to ensure equal opportunity in education. The aim of this study is to examine the opinions of teachers who take part in support and training courses. In the study, semi-structured interview method was used and data were collected with the participation of 16 teachers. According to the results, teachers find support and training courses useful in terms of academic success and reinforcement of lessons. According to the opinion of the teachers, it is among the results of the study that support and training courses increase student success and offer equal opportunities. It has been concluded that there are problems with the lack of materials related to support and training courses, transportation, absenteeism, and participation of parents. The results of the study are limited to the answers given by 16 different teachers.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimde Fırsat Eşitliğien_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectDestekleme ve Yetiştirme Kurslarıen_US
dc.subjectEqual Opportunity in Educationen_US
dc.subjectTeachers' Opinionsen_US
dc.subjectSupport and Training Coursesen_US
dc.titleDestekleme ve yetiştirme kurslarında görev alan öğretmenlerin kurslar hakkındaki görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of the teachers working in support and training courses about the coursesen_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage53en_US
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tunahan TUNALI - Proje İsimsiz.pdf938.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

200
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

446
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.