Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇermik, Hülyaen_US
dc.contributor.authorÇetin, Duyguen_US
dc.date.accessioned2023-08-10T08:42:36Z-
dc.date.available2023-08-10T08:42:36Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51716-
dc.description.abstractBu araştırma; sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına yönelik öz-yeterlik algıları ile mesleki öz-yeterlik algılarını incelemek amacıyla yürütülmüş olup sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına ve öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler bakımından algılarında bir farklılık olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 2022-2023 eğitim öğretim yılında İzmir ili Bornova, Buca ve Karşıyaka ilçelerindeki resmi ve özel ilkokullarda görev yapan 543 sınıf öğretmeninin katılımı ile toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile Kaynaştırma/bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarına Yönelik Öz-yeterlik Algı Ölçeği ve Tschannen-Moran ve Woolfolk-Hoy (2001) tarafından geliştirilip Çapa, Sarıkaya ve Çakıroğlu (2005) tarafından Türkçe’ ye uyarlanmış olan Öğretmen Öz-yeterlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde araştırma kapsamında sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına yönelik öz-yeterlik algıları ile öğretmenlik öz-yeterlik algıları arasında ise pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuş olup yaş ve kıdem değişkenlerinin sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına yönelik öz-yeterlik algısı üzerine etkisi olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted to investigate classroom teachers’ self-efficacy perceptions regarding integrative/inclusive education practices and their professional self-efficacy perceptions with an aim to ascertain classroom teachers’ perception levels of professional self-efficacy and of integrative/inclusive educational practices and to ascertain whether their perceptions differ with respect to various variables. The study was conducted in a correlational survey model. The data of this research was gathered by the participation of 543 classroom teachers who work in public and private primary schools in Bornova, Buca and Karşıyaka counties of İzmir during the academic year of 2022-2023. As data collection tools personal information form that was developed by the researcher, Self-Efficacy Perception Towards Inclusive Education Scale and Teacher Self-Efficacy Perception Scale that was developed by Tschannen-Moran and Woolfolk-Hoy (2001) and adapted to Turkish language by Çapa, Sarıkaya and Çakıroğlu (2005) were adopted. The conclusion gathered through the research reveals that there is a meaningful positive correlation between classroom teachers’ self-efficacy perceptions regarding integrative/inclusive education practices and their teachership self-efficacy perceptions within the scope of the research and that age and professional seniority variables have an effect on the classroom teachers’ perceptions of self-efficacy towards integrative/inclusive education.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Eğitimen_US
dc.subjectKaynaştırma/bütünleştirmeen_US
dc.subjectÖz-yeterliken_US
dc.subjectSınıf Öğretmenien_US
dc.subjectSpecial Educationen_US
dc.subjectIntegrative/Inclusive Educationen_US
dc.subjectIntegrationen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectClassroom Teacheren_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarına yönelik öz yeterlik algıları ile mesleki öz yeterlik algılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of classroom teachers’ self-efficacy perceptions regarding integrative/inclusive education practices and professional self-efficacy perceptionsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage82en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Duygu ÇETİN - Nisan 2023.docx.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

484
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

480
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.