Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52339
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTok, Emelen_US
dc.contributor.authorGüngör, Ayşeen_US
dc.date.accessioned2023-09-12T06:48:41Z-
dc.date.available2023-09-12T06:48:41Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52339-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTFRWza9cVSUCM8jbJVW1WTCISByXx2zt2NBWAsKKt5-P-
dc.description.abstractBu çalışmada, duygusal zeka ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için 60 ila 72 aylık çocuklar kullanılacaktır. Araştırmanın yürütülmesinde ilişkisel tarama yaklaşımı kullanılmıştır. Örneklemi, Denizli ilinde bağımsız anaokulları ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokullarına devam eden 60-72 aylık 245 okul öncesi çocuğu oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde “Kişisel Bilgi Formu”, “Sullivan-Çocuklar İçin Duygusal Zeka Ölçeği” ve “5-6 Yaş Çocuklar İçin Psikolojik İyi Oluş Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan veriler, tek yönlü varyans analizi, betimsel analiz, korelasyon analizi ve bağımsız grup t-testi gibi istatistiksel teknikler kullanılarak incelenmiştir. Bulgular, çocukların duygusal zeka puanlarında veya psikolojik iyi olma düzeylerinde cinsiyet farklılıkları olmadığını göstermektedir. Ancak anne eğitim düzeyi değişkenine göre çocukların duygusal zeka puanları ile duyguları tanıma ve duyguları düzenleme alt boyutları ile psikolojik iyi oluşun fiziksel sağlık alt boyutları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Baba eğitim düzeyine göre çocukların duygusal zeka puanları ile düşük dışsallaştırma ve değer davranışları alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yaş faktörleri (anne ve baba) ve duygusal zeka ve psikolojik iyilik hali önemli ölçüde değişmedi. Öte yandan, psikolojik iyi oluş ile genel duygusal zeka puanları arasındaki ilişkinin olumlu ve önemli olduğu gösterildi. Düşük seviyeli anlamlı ilişkilerin de var olduğu gösterildi. Örneğin, bilişsel yeterlikle düşük bir negatif ilişki ve zayıf içselleştirme ile duyguları tespit etme arasında pozitif bir bağlantı tespit edildi.en_US
dc.description.abstractChildren between the ages of 60 and 72 months will participate in this research to assess the relationship between emotional intelligence and psychological well-being. The relational screening method was used to the study's execution. 245 preschoolers in Denizli between the ages of 60 and 72 months who attend independent kindergartens and kindergartens affiliated with the Ministry of National Education make up the sample. Throughout the data collection process, the "Personal Information Form," "Sullivan-Emotional Intelligence Scale for Children," and "Psychological Well-Being Scale for 5-6 Years-Old Children" were used. Statistical tools such the one-way analysis of variance, descriptive analysis, correlation analysis, and independent group t-test were used to analyze the collected data. The results show that there are no gender differences in the emotional quotient or psychological acuity of children. However, according to the mother's education level variable, a significant difference was found between the children's emotional intelligence scores and the sub-dimensions of detecting emotions and managing emotions with the physical health sub-dimension of psychological well-being. The low externalization and value behaviors sub-dimensions and the children's emotional intelligence scores significantly correlated with the father's educational level. Mother and father's ages, as well as emotional intelligence and psychological health, did not substantially differ. On the other hand, a positive and significant correlation between psychological health and total emotional intelligence scores was found. The existence of low-level significant relationships was also shown.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectDuygusal zekaen_US
dc.subjectPsikolojik iyi oluşen_US
dc.subjectPreschool perioden_US
dc.subjectEmotional intelligenceen_US
dc.subjectPsychological well-beingen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.title60-72 aylık çocukların duygusal zeka ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between emotional intelligence and psychological well-being levels of 60-72 months old childrenen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid814392en_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage95en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10564276.pdf1.95 MBAdobe PDFView/Open
TezinErisimeKapatilmasiAyseGUNGOR.pdf
  Restricted Access
363.47 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

362
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

138
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.