Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56109
Title: Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Yayınlanan Test Maddelerinin Madde Yazım İlkelerine Uygunluğunun İncelenmesi
Authors: Aybek, Eren Can
Kula Kartal, Seval
Yıldırım, Özen
Abstract: Araştırmada Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yedinci sınıf düzeyi için sunulan maddelerin ölçme ve değerlendirme ilkelerine uygunluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda fen bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinden tesadüfi olarak seçilen üçer üniteden toplam 120 madde incelenmiştir. Maddelerin incelenmesinde alanyazın taraması sonucunda araştırmacılar tarafından geliştirilen madde inceleme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda maddelerde doğru yanıta yönlendirecek ipuçlarının bulunduğu, maddeyi yanıtlamak için gerekli olmayan metin ve görsellere yer verildiği, bileşik yanıt vermeyi gerektiren (I, II, III, IV gibi) maddelerin sıkça tercih edildiği belirlenmiştir. Bununla birlikte, maddelerde dilbilgisi kurallarına uyulduğu, ana fikrin seçeneklerde değil madde kökünde verildiği, maddelerin belirli bir görüşe ya da kanıya dayalı olmadığı, yönergelerin açık ve anlaşılır olduğu gözlemlenmiştir.
URI: http://dx.doi.org/10.52597/buje.1016634
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1200980
https://hdl.handle.net/11499/56109
ISSN: 2822-5600
2822-5597
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf872.18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.