Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56423
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazım-
dc.contributor.authorSağlam, Ahu Gökçeen_US
dc.date.accessioned2024-01-24T10:33:46Z-
dc.date.available2024-01-24T10:33:46Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56423-
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmenlerin meslektaş dayanışması ile iş doyumları arasındaki ilişki araştırılmıştır. İlişkisel tarama modelinde yapılan bu araştırmada rastgele örneklem ile 222 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin güvenirliği yüksek ölçülmüş ve normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Analizlerde parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin meslektaş dayanışmaları “Orta” düzeyde ölçülürken iş doyumu algılarının ise “Yüksek” düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin meslektaş dayanışmaları ile iş doyumu algılarının cinsiyet ve eğitim düzeyine göre farklılık göstermediği görülürken yaş, kıdem, medeni durum, çalışılan kademe, okuldaki öğretmen sayısı, okuldaki öğrenci sayısı ve okuldaki yönetici sayılarına göre ise anlamlı farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin meslektaş dayanışmalarının yaşa göre 41-45 yaş lehine yüksek olduğu görülürken yaş arttıkça iş doyumunun da arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin meslektaş dayanışmalarının 21 yıl ve üstünde kıdemi olan öğretmenlere göre 16-20 yıl lehine yüksek olduğu görülürken iş doyumu algılarının 13 yıl ve altında kıdemi olan öğretmenlerin daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Medeni duruma göre evli öğretmenlerin iş doyumlarının bekar öğretmenlerden daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin meslektaş dayanışmalarının anaokullarında çalışan öğretmenler aleyhine düşük olduğu görülmüştür. Okuldaki öğretmen sayısı arttıkça öğretmenlerin meslektaş dayanışmalarının arttığı görülürken, iş doyumu düzeylerinin ise sayıca 15’ten az olan okullarda çalışan öğretmenlerin daha düşük olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin meslektaş dayanışması ile iş doyumu algılarının en düşük düzeyde 200’den az öğrencili okullarda çalışan öğretmenlerde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin çalıştıkları okuldaki yönetici sayısına göre meslektaş dayanışmalarının okuldaki yönetici sayısı arttıkça yükseldiği görülmektedir. Yapılan bu araştırmada öğretmenlerin meslektaş dayanışması ile iş doyumları arasında ters yönlü ve düşük düzeyli ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeslektaşen_US
dc.subjectdayanışmaen_US
dc.subjectiş tatminien_US
dc.subjectmemnuniyeten_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectalgıen_US
dc.titleÖğretmenlerin meslektaş dayanışması ile iş doyumu arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ahu Gökçe SAĞLAM.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

276
checked on May 27, 2024

Download(s)

268
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.