Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56473
Title: Okul müdürlerinin dijital liderlik düzeyleri ile öğretmenlerin performansları arasındaki ilişki
Authors: Bakalhan, Hakkı
Advisors: Çobanoğlu, Fatma
Keywords: Öğretmen
iş performansı
dijital
liderlik
Abstract: Bu araştırmada öğretmenlerin okul yöneticilerinin dijital liderlik düzeylerine ilişkin algıları ile iş performansı algıları arasındaki ilişkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Denizli İli Pamukkale ilçesindeki resmi okullarda çalışan 363 öğretmene eleman örnekleme yöntemiyle ulaşılarak veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Büyükbeşe, Dikbaş, Klein, Batuk Ünlü’nün (2022) geliştirdiği “Dijital Liderlik Ölçeği” ve Limon ve Sezgin-Nartgün’ün (2020) geliştirdiği “Öğretmen İş Performansı Ölçeği” kullanılmıştır ve analizlerde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin okul yöneticilerinin dijital liderlik düzeylerine ilişkin algılarının yüksek ve iş performansına ilişkin algılarının çok yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürlerinin dijital liderlik düzeylerine yönelik öğretmen algıları, yaşlarına, eğitim düzeylerine ve branşlarına göre farklılık göstermez iken cinsiyet, kariyer düzeyi ve medeni durum değişkenlerine göre farklılıkların olduğu görülmüştür. Bunun yanında, performanslarına yönelik öğretmenlerin algılarının kariyer düzeyi ve medeni duruma göre benzerlik gösterirken, cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve branşlarına göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, öğretmenlerin okul müdürlerinin dijital liderlik düzeylerine ilişkin algıları ile iş performanslarına ilişkin algıları arasında anlamlı, pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/56473
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hakkı BAKALHAN.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

366
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

374
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.