Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56923
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Doğan, Bi̇rsen | - |
dc.contributor.author | Akşi̇t, Seher | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-24T15:34:22Z | - |
dc.date.available | 2024-03-24T15:34:22Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=weFMBHaUra8rsS5wi2bmHOCZ7tJ4R2fGVOMml7PyBf6AVY0aG4LM2o7aV1MQcoUM | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56923 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğrenme stillerine dayalı bireyselleştirilmiş öğretimin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamalarını geliştirip geliştirmediğini belirlemektir. Eylem araştırması modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, amaçsal örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla seçilen ve Batman'ın bir köy okulunda öğrenim görmekte olan 15 ilkokul ikinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri "Çocuklar İçin Öğrenme Stilleri İndeksi", "Bilgilendirici Metin Okuduğunu Anlama Testi", "Öyküleyici Metin Okuduğunu Anlama Testi", yarı yapılandırılmış görüşme formu, araştırmacı günlükleri, gözlem formu, görüntü kayıtları, öğrenci ürünleri, dereceli puanlama anahtarı ve haftalık gerçekleştirilen okuduğunu anlama testleri ile toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde Wilcoxon İşaretli Sıralar Testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında öğrencilerin genel olarak öğrenme stili tercihlerinin aktif ve sıralı öğrenme tercihlerinde yoğunlaştığı, bununla beraber algısal/sezgisel ve görsel/işitsel alt boyutlarında yer alan iki öğrenme stilinin de birbirine çok yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun dışında düzenlenen öğrenme stillerine dayalı bireyselleştirilmiş öğretim ortamının öğrencilerin okuduğunu anlamalarını geliştirmede önemli bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine whether individualized instruction based on learning styles improves the reading comprehension of second grade primary school students. The sample of the research, in which the action research model was used, consists of 15 second-grade primary school students studying in a village school in Batman, selected through easily accessible case sampling, one of the purposeful sampling methods. The data of the research were "Learning Styles Index for Children", "Informational Text Reading Comprehension Test", "Narrative Text Reading Comprehension Test", semi-structured interview form, researcher diaries, observation form, video recordings, student products, rubric and weekly reading comprehension. were collected through comprehension tests. Wilcoxon Signed Rank Test was used to analyze the sub-problems of the research. Looking at the results of the research, it was concluded that students' learning style preferences generally concentrated on active and sequential learning preferences, and that the two learning styles in the perceptual/intuitive and visual/auditory sub-dimensions were very close to each other. Apart from this, it has been concluded that the individualized teaching environment based on learning styles has a significant effect on improving students' reading comprehension. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale University | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Öğretimin bireyselleştirilmesi | - |
dc.subject | öğrenme stili | - |
dc.subject | okuduğunu anlama | - |
dc.subject | Individualization of instruction | - |
dc.subject | learning style | - |
dc.subject | reading comprehension | - |
dc.title | Öğrenme stillerine dayalı bireyselleştirilmiş öğretimin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamalarının gelişimine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of individualized instruction based on learning styles on the development of second grade primary school students' reading comprehension | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 193 | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 848504 | en_US |
dc.institutionauthor | Akşi̇t, Seher | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10615060.pdf | 8.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
68
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.