Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57190
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUysal, İsmailen_US
dc.contributor.authorAyhan Gündüz, Nefiseen_US
dc.date.accessioned2024-05-23T11:37:08Z-
dc.date.available2024-05-23T11:37:08Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57190-
dc.description.abstractEnerji her eğitim kademesinde rast geldiğimiz bir kavram olmasına rağmen fizik, kimya ve biyoloji disiplinlerinde özel tanımlar içermektedir. Bu bakımdan her ne kadar ayrı ayrı ele alınmış olsa da bir bütün olarak değerlendirilmelidir. Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adayları için STEM yaklaşımıyla oluşturulmuş yenilenebilir enerji temalı etkinlikler modülünün geliştirilmesi ve uygulanabilirliğinin değerlendirilmesidir. Bu modülde; Güneş Panelleri, Parabolik Güneş Kolektörleri, Rüzgar Türbinleri, Biyokütle Enerjisi, Yağmur Suyunun Sulama Suyu Olarak Kullanılması, Evaporatif Soğutucular ve Atık Yönetimi alt etkinlikleri bulunmaktadır. Çalışmanın örneklemini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nın 3. sınıfında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Uygulamalar, Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları kapsamında bahar ve güz olmak üzere iki dönem olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemi; pilot uygulama için 25, gerçek uygulama için 25 ve toplamda 50 öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışma eylem araştırması çalışmasıdır. Veriler; öğrencilerin dijital platformlara yükledikleri sınıf dışı çalışmaları, sınıf içi çalışmaları ve bunun yanı sıra araştırmacının gözlemleri yoluyla toplanmıştır. Bu veriler, STEM Entegrasyon Ders Planı Değerlendirme Rubriği (STEM-ICA) ve STEM Yaklaşımıyla Oluşturulmuş Etkinliklerin Mühendislik Tasarım Döngüsünde Değerlendirme Rubriği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, fen bilgisi öğretmen adayları için geliştirilen STEM yaklaşımıyla oluşturulmuş yenilenebilir enerji temalı etkinlikler modülü üniversite seviyesindeki öğretim süreçleri için uygulanabilir hale geldiği düşünülebilir. Modül, öğretmen adaylarının STEM becerilerini geliştirmelerine ve öğrenmeyi daha etkileşimli hale getirmelerine yardımcı olabilir. Bu çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji konusunda daha bilinçli ve yetkin bir şekilde öğretmenlik yapabileceklerini ve gelecekteki öğrencilerine de benzer süreçleri tasarlayarak yararlı olacakları tahmin edilebilir. Yapılan düzenlemelerle son halini alan ders modülünün literatürdeki kriterlere dayanarak uygulanabilir hale geldiği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractAlthough energy is a concept we come across at every level of education, it includes specific definitions in the disciplines of physics, chemistry, and biology. Although it is treated separately, it should be evaluated as a whole in this respect. The aim of this study is to develop a module of activities themed on renewable energy based on the STEM approach for science teacher candidates and to evaluate its applicability. In this module, there are subactivities of Solar Panels, Parabolic Solar Collectors, Wind Turbines, Biomass Energy, Use of Rainwater as Irrigation Water, Evaporative Coolers and Waste Management. The study sample consisted of teacher candidates studying in the third grade of the Department of Science Education at Pamukkale University in the academic year 2022-2023. The implementations were carried out in two semesters, spring and fall, within the scope of Science Teaching Laboratory Practices course. The sample of the study; It consists of 25 students for the pilot implementation, 25 for the real implementation and 50 students in total. This study is an action research study. The data were collected through out-of-class student work uploaded to digital platforms, in-class work and researcher observations. These data were analysed using the STEM Integration Curriculum Assessment (STEM-ICA) and the High School Rubric for Engineering Design Logs. As a result, the renewable energy-themed activities module based on the STEM approach for science teacher candidates can be thought to be applicable for teaching processes at the university level. The module can help teacher candidates to improve their STEM skills and make learning more interactive. In consequence of this study, it can be predicted that teacher candidates will be able to teach in a more conscious and competent way about renewable energy and also will be helpful to their future students by designing similar processes. It can be said that the course module, which took its final form with the arrangements, has become applicable based on the criteria in the literature.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen bilgisi öğretmen adaylarıen_US
dc.subjectyenilenebilir enerjien_US
dc.subjectSTEM yaklaşımıen_US
dc.subjectetkinlikler modülüen_US
dc.subjectScience teacher candidatesen_US
dc.subjectrenewable energyen_US
dc.subjectSTEM approachen_US
dc.subjectactivities moduleen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adayları için STEM yaklaşımı ile oluşturulmuş yenilenebilir enerji temalı etkinlikler modülü geliştirmeen_US
dc.title.alternativeDeveloping renewable energy themed activities module based on STEM approach for science teacher candidatesen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nefise AYHAN GÜNDÜZ Dr Tez.pdf5.4 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

116
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

160
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.