Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57551
Title: | Öğretmenlerin siber mobbing algıları | Authors: | Dönmez, Ali | Advisors: | Ordu, Aydan | Keywords: | Öğretmen mobbing siber mobbing baskı şiddet yıldırma |
Abstract: | Bu araştırmada öğretmenlerin siber mobbing algıları ve bunun çeşitli değişkenlere göre durumunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Nicel ve tarama modelinde yapılan bu araştırmada Pamukkale ilçesinde ortaokullarda çalışan öğretmenlerden 368 öğretmene kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle ulaşılarak veri toplanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin siber mobbing algılarının içsel sebepler ve siber mobbingin etkileri boyutlarında çok düşük, biçim ve sıklık, aile veya arkadaş bilgilendirme, kurum bilgilendirme, dışsal sebepler, önleyici tedbirler boyutlarında düşük düzeyde iken tedbirlere yönelik beklenti boyutunda ise yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin siber mobbing algıları öğretmenlerin eğitim düzeylerinde ve medeni durumlarına göre farklılık göstermemiş ancak cinsiyet, kariyer durumu, branş ve yaş durumlarına göre ise farklılık göstermiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/57551 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ali DÖNMEZ Proje.pdf | 2.61 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
28
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.