Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57735
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Zekeriyaen_US
dc.contributor.authorBulut, Selmanen_US
dc.date.accessioned2024-08-14T11:34:17Z-
dc.date.available2024-08-14T11:34:17Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57735-
dc.description.abstractBu araştırma lise öğrencilerinin beden eğitimi derslerindeki sportmenlik davranışlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Denizli ilindeki 33 lisenin çeşitli sınıflarında öğrenim gören 1295 kadın ve 826 erkek öğrenciden oluşan bir örnekleme odaklanan nicel bir çalışmadır. Araştırmada, Koç tarafından 2013 yılında geliştirilen ve öğrencilerin sportmenlik davranışlarının sıklığını ölçen "Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği (BEDSDÖ)" kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu ölçek "Uygun Davranışların Sergilenmes (UDS)i" ve "Uygunsuz Davranışlardan Kaçınma (UDK)" olmak üzere iki ana faktörden ve toplam 22 maddeden oluşmaktadır. Bu ölçekten alınan yüksek puanlar daha iyi sportmenlik düzeylerine işaret etmektedir. Bulgular, öğrencilerin UDS alt boyutunda aldıkları toplam 42.44’lük ortalama puanına göre genel olarak uygun sportmenlik davranışlar sergilediği görülmüştür. UDK alt boyutunda aldıkları 46.30’lük yüksek ortalama ise uygunsuz davranışlardan kaçındıklarını, sportmenlik davranışlarına uygun hareket ettiklerini göstermektedir. Cinsiyet, sınıf, okul türü, ebeveyn eğitimi ve okul takımlarına veya spor kulüplerine katılım gibi çeşitli demografik değişkenlere dayalı olarak sportmenlik davranışındaki farklılıkları incelemek için Mann-Whitney U testleri ve Kruskal Wallis testleri dahil olmak üzere istatistiksel analizler yapılmıştır. Öğrencilerin cinsiyete dayalı sportmenlik puanlarında önemli farklılıklar olduğunu ve kadınların genellikle daha yüksek düzeyde uygun sportmenlik davranışları sergilediğini göstermektedir. Kadınlar genellikle daha yüksek düzeyde duyarlılık ve empati gösterme eğilimindedir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the sportsmanship behaviors of high school students during physical education classes. The research is a quantitative study focused on a sample comprising 1295 female and 826 male students from various classes of 33 high schools in Denizli province. The study utilized the 'Physical Education Class Sportsmanship Behavior Scale developed by Koç in 2013 to measure the frequency of students' sportsmanship behaviors. This scale consists of two main factors: “Displaying Appropriate Behaviors” and “Avoiding Inappropriate Behaviors” totaling 22 items. Higher scores on this scale indicate better levels of sportsmanship. Findings indicate that students generally exhibited appropriate sportsmanship behaviors based on their average score of 42.44 on the Displaying Appropriate Behaviors subscale. Their high average score of 46.30 on the Avoiding Inappropriate Behaviors subscale suggests that students demonstrate appropriate sportsmanship behaviors. Statistical analyses, including Mann-Whitney U tests and Kruskal Wallis tests, were conducted to examine differences in sportsmanship behaviors based on various demographic variables such as gender, grade level, school type, parental education, and participation in school teams or sports clubs. The results reveal significant differences in sportsmanship scores based on gender, with females generally displaying higher levels of appropriate sportsmanship behaviors. Females tend to exhibit higher levels of sensitivity and empathyen_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSportmenlik davranışıen_US
dc.subjectsportmenliken_US
dc.subjectbeden eğitimien_US
dc.subjectortaöğretimen_US
dc.subjectSportsmanship behavioren_US
dc.subjectsportsmanshipen_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersi sportmenlik davranışlar sergileme düzeylerinin incelenmesi (Denizli ili örneği)en_US
dc.title.alternativeExamining the levels of sportsmanship behaviors of secondary school students in physical education lesson (Denizli province sample)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid884421en_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10654980.pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.