Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57736
Title: Sosyoekonomik perspektiften çocuk işçilerde yoksulluğun analizi: Antalya Kadriye örneği
Other Titles: Analysis of poverty in child laborers from socio-economic perspective: The case of Antalya Kadriye
Authors: Bağış, Radiye Canan
Advisors: Özcan, Abdulvahap
Keywords: Çocuk Yoksulluğu
Çocuk İşçiliği
Çalışan Çocuklar
Sosyoekonomik Perspektif
Antalya-Kadriye
Child Poverty
Child Labor
Working Children
Socio Economic Perspective
Antalya-Kadriye
Abstract: Bu tez çalışmasında tarım işçiliği yapan çocukların yoksulluk göstergeleri, çocuk yoksulluğunu tanımlama biçimleri, çocuk yoksulluğunun nedenlerine yönelik algıları, çocuk yoksulluğunun üstesinden gelme biçimleri ve yoksulluğun çözümüne yönelik çocukların önerilerinin neler olduğunu belirlemek, ayrıca onların çocuk işçiliğine başlama nedenleri, çocuk işçiliği hakkındaki düşünceleri ve gelecek beklentileri ortaya konulmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yoksulluğun çocuklar tarafından nasıl deneyimlendiği, çocuk yoksulluğunun doğası ve çocuk yoksulluğu ile çocuk işçiliğinin arasındaki ilişki ortaya konulmak istenmektedir. Bu çalışmada çocuk yoksulluğu çocuk işçilerin yaşadıkları yoksulluk deneyimi üzerinden sosyoekonomik bir perspektifle, çocuk odaklı ve hak temelli bir yaklaşımla analiz edilmektedir. Bu tez çalışması, çocuk yoksulluğunun analizinin Antalya-Kadriye Mahallesi’nde tarımda çilek toplama işinde çalışan 15 çocuk işçi ile derinlemesine görüşmelerle elde edilen verilerin fenomenolojik desen kullanılarak yapıldığı nitel bir saha araştırmasıdır. Araştırmadan elde edilen bulgular çocuk yoksulluğunun çok boyutlu bir doğaya sahip olduğu, yoksulluk içinde büyümeye devam eden çocuklar için yoksulluğun onların işçileşmesine yol açarak çocuk işçiliğinin artmasında etkili olduğu; diğer taraftan çocuk işçiliğinin de çocukların eğitimsel gelişimlerinde ve beceri geliştirmelerinde engelleyici olduğundan onların yoksul kalmalarına yol açabileceği sonucuna ulaşılmaktadır. Neticede yoksulluk çocuk işçiliği aracılığı ile yoksulluğu doğurmakta çocuklar için acı bir deneyim olup, çocukların geleceklerini şimdiden ipotek altına almaktadır. Bu tez çalışmasının çocuk işçilerde çocuk yoksulluğunu sayılara indirgemeden ve yetişkin odaklı hareket etmeden bizzat yoksulluğu deneyimleyen çocukların gözünden gerçekliği olduğu gibi ortaya koyması, bunun yanı sıra iktisat disiplininde nadiren uygulanan nitel araştırma yönteminin uygulanabilirliğini göstermesi açısından literatüre katkı sunması beklenmektedir. Bu bağlamda iktisatta hâkim olan matematiksel paradigmanın iktisada yaşattığı “metodolojik daralmışlığın” (Lenger, 2019) aşılmasına yardımcı olunabileceği düşünülmektedir. Antalya-Kadriye’de çocuk yoksulluğunun analizine dair bir araştırmanın yapılmaması araştırmanın özgün değerini göstermektedir.
This thesis study aims to investigate the poverty indicators among children engaged in agricultural labor. Specifically, it explores how these children define child poverty, perceive its causes, suggest ways to overcome it, and their reasons for starting child labor. Additionally, it examines their thoughts on child labor and their future expectations. The goal is to understand how children experience poverty, the nature of child poverty, and the relationship between child poverty and child labor. The study adopts a socioeconomic perspective with a child-focused and rights-based approach to analyze child poverty through the experiences of child workers. This qualitative field study employs a phenomenological method, using data obtained from in-depth interviews with 15 child workers involved in strawberry picking in the Antalya-Kadriye District. The findings from the study indicate that child poverty is multidimensional. Poverty drives children who grow up in impoverished conditions to become workers, thereby increasing child labor. Conversely, child labor hinders children's educational and skill development, perpetuating their poverty. Thus, poverty not only leads to more poverty through child labor but also represents a painful experience that jeopardizes the future of children. This thesis aims to contribute to the literature by presenting the reality of child poverty from the perspective of the children who experience it, rather than reducing child poverty to mere statistics or an adult-oriented viewpoint. It also demonstrates the applicability of qualitative research methods, which are rarely used in the field of economics. In this context, the study addresses the "methodological narrowness" identified by Lenger (2019), caused by the dominant mathematical paradigm in economics. Additionally, the unique value of this study is highlighted by the fact that no prior studies have analyzed child poverty in Antalya-Kadriye.
URI: https://hdl.handle.net/11499/57736
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10595402.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

18
checked on Aug 17, 2024

Download(s)

2
checked on Aug 17, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.