Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYakar, Zehaen_US
dc.contributor.authorTurgut, Duyguen_US
dc.date.accessioned2024-10-23T12:29:38Z-
dc.date.available2024-10-23T12:29:38Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58136-
dc.description.abstractBilimsel gelişmelerin hızla arttığı günümüzde, gençlerin bu gelişmelerin yol açtığı ikilemleri ereştirel bir perspektifle inceleyip değerlendirmeleri bir ihtiyaç haline gelmiştir. Bu araştırma, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoetik ikilemlere yönelik yaklaşımlarını, bu ikilemleri tartışırken sahip oldukları argümantasyon seviyelerini ve sosyal temsillerini incelemeyi amaçlamıştır. Öğretmen adayları ile gerçekleştirilen eylem araştırmasında biyoetik yaklaşımları belirlemek için Biyoetik Yaklaşım Belirleme Testi, argümantasyon seviyelerini belirlemek için Argümantasyon Seviyeleri Çerçevesi ve sosyal temsilleri açığa çıkarmak için pragma diyalektik argüman analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar dersinde transformatif paradigma çerçevesinde gerçekleştirdikleri biyoetik ikilemlere yönelik uygulamalar sonrası biyoetik yaklaşımlarında, argümantasyon seviyelerinde ve sosyal temsillerinde belirgin değişimler gözlemlenmiştir. Öğretmen adaylarının uygulamalar sonrasında bu konulardaki bakış açılarının ve sosyal temsillerinin çeşitlendiği ve daha sağlam argümanlar geliştirdikleri tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn today’s world, where scientific advancements are accelerating, it has become essential for young individuals to critically examine and evaluate the dilemmas these developments bring about. This research aims to investigate the approaches of pre-service science teachers toward bioethical dilemmas, their levels of argumentation when discussing these dilemmas, and their social representations. In the action research conducted with pre-servise teachers, the Bioethical Approach Determination Test was used to identify bioethical approaches, the Argumentation Levels Framework to determine argumentation levels, and pragmadialectical argument analysis to uncover social representation. The results of the research revealed significant changes in the bioethical approaches, argumentation levels, and social representations of the pre-service teachers after the implementation of bioethical dilemmas in the “Science and Technology Based Issues” course within the transformative paradigm framework. It was observed that after the applications, the approaches and social representations of the pre-service teachers on these topics became mor ediverse, and they developed stronger argumentsen_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen öğretmen adaylarıen_US
dc.subjecttransformatif paradigmaen_US
dc.subjectbiyoetiken_US
dc.subjectargümantasyonen_US
dc.subjectsosyal temsilen_US
dc.subjectPre-service science teachersen_US
dc.subjecttransformative paradigmen_US
dc.subjectbioethicsen_US
dc.subjectargumentationen_US
dc.subjectsocial representationsen_US
dc.titleTransformatif paradigma ışığında fen öğretmen adaylarının biyoetik yaklaşımlarının, argümantasyon seviyelerinin ve sosyal temsillerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the bioethical approaches, argumentation levels and social representations of pre-service teachers in perspective of transformative paradigmen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10656672.pdf32.83 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.