Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/58531
Title: | Müzik öğretmeni adaylarının bilişüstü öğrenme stratejileri ile akademik özyeterlikleri arasındaki ilişki | Other Titles: | The relationship between music teacher candidates' metacognitive learning strategies and academic self-efficacy | Authors: | Kayman, Veli Alper | Advisors: | Akyüzlüer, Fatıma | Keywords: | Eğitim ve Öğretim Education and Training ; Müzik Müzik Öğretmeni Adayları Bilişüstü Öğrenme Stratejileri Akademik Özyeterlik Music Teacher Candidates Metacognitive Learning Strategies Academic Self-Efficacy |
Publisher: | Pamukkale University | Abstract: | Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının bilişüstü öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlilikleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Öğrenme süreçlerinde bireylerin kendi öğrenme yöntemlerini nasıl idare ettikleri ve bu süreçlerde ne kadar etkili oldukları, eğitim bilimleri içerisinde önemli bir araştırma alanıdır. Özellikle, müzik eğitimi veren kurumlar, öğrencilerin hem pratik becerilerini hem de teorik bilgilerini geliştirmeyi hedefler. Bu bağlamda, müzik öğretmeni adaylarının akademik başarılarını ve eğitim süreçlerindeki etkinliklerini artırmak amacıyla bilişüstü öğrenme stratejilerinin rolü büyük önem taşımaktadır. Akademik öz-yeterlik ise bireylerin belirli akademik görevleri başarıyla tamamlayabileceklerine dair inançlarını ifade eder. Bu inanç, öğrencilerin karşılaştıkları zorluklar karşısında gösterdikleri direnç ve motivasyon düzeyini etkileyebilir. Müzik öğretmeni adaylarının, müzikal performans ve teorik bilgileri öğrenme sürecinde bilişüstü stratejileri ne ölçüde kullandıkları ve bu kullanımın akademik öz-yeterlilik algıları üzerindeki etkisi, eğitim metodolojilerinin geliştirilmesi açısından kritik bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı ve önemi bu iki değişken arasındaki ilişkiyi derinlemesine analiz etmek ve müzik öğretmeni adaylarının eğitimde karşılaştıkları zorluklarla başa çıkma kapasitelerini geliştirmek açısından literatüre katkı sağlamak olarak ifade edilebilir. In this study, the relationship between music teacher candidates' metacognitive learning strategies and their academic self-efficacy is examined. How individuals manage their own learning methods in learning processes and how effective they are in these processes is an important research area in educational sciences. In particular, music education institutions aim to improve both practical skills and theoretical knowledge of students. In this context, the role of metacognitive learning strategies is of great importance in order to increase the academic success of music teacher candidates and their effectiveness in educational processes. Academic self-efficacy refers to individuals' beliefs that they can successfully complete certain academic tasks. This belief can affect the level of resistance and motivation that students show in the face of difficulties they face. The extent to which music teacher candidates use metacognitive strategies in the process of learning musical performance and theoretical knowledge and the effect of this use on their perceptions of academic self-efficacy are of critical importance for the development of educational methodologies. The purpose and importance of this study can be expressed as analyzing the relationship between these two variables in depth and contributing to the literature in terms of improving music teacher candidates' capacity to cope with the difficulties they face in education. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-_1YzYnIFpOVsRarKAI5rXJ9WnyT8-7nvyz0YupbwiH8 https://hdl.handle.net/11499/58531 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.