Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58785
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSevim, Serkanen_US
dc.contributor.authorTufan, Senaen_US
dc.date.accessioned2025-02-12T13:35:38Z-
dc.date.available2025-02-12T13:35:38Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58785-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının Web 2.0 uygulamalarına yönelik görüşlerini ortaya koymak ve bu uygulamaların öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ile dijital okuryazarlıklarına etkisini belirlemektir. Tek grup ön test-son test zayıf deneysel deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubu, fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 28 fen bilgisi öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği (TPABÖ) ve Dijital Okuryazarlık Ölçeği (DOÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada nicel verileri destekleyen nitel veriler ise, Web 2.0 Uygulamaları Yapılandırılmış Görüşme Formu ve TPAB Temelli Teknoloji Entegrasyon Değerlendirme Rubriği ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 23.0 paket programı kullanılmıştır. TPABÖ ve DOÖ’nün çözümlenmesinde ilişkili örneklemler için t-testinden yararlanılmıştır. Nitel verilerin analizi, görüşmelerin yorumlayıcı fenomenolojik analiz yöntemine göre analiz edilmesi ve öğretmen adaylarının hazırladıkları ders planlarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Teknoloji Entegrasyon Değerlendirme Rubriği’ne göre puanlanması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın birinci alt problemine yönelik bulgularında, öğretmen adaylarının Web 2.0 uygulamalarını etkili buldukları ve mesleki hayatlarında kullanmak istedikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmada kullanılan Web 2.0 uygulamalarının birçok özelliğini verilen eğitimler sayesinde yeni öğrendikleri belirlenmiştir. İkinci alt probleme yönelik bulgularda, Web 2.0 uygulamalarının DOÖ’nün tamamında ve alt boyutlarında istatiksel olarak son test lehine anlamlı farklılık oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla Web 2.0 uygulamalarının öğretmen adaylarının DO’larını olumlu yönde geliştirdiği belirlenmiştir. Üçüncü alt probleme yönelik bulgularda ise, Web 2.0 uygulamalarının TPABÖ’nün tamamında ve alt vii boyutlarında istatiksel olarak son test lehine anlamlı farklılık oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda Web 2.0 uygulamalarının öğretmen adaylarının TPAB’lerini olumlu yönde geliştirdiği sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar ışığında, web 2.0 uygulamalarına yönelik verilen eğitimlerin öğretmen adayları üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Literatür incelendiğinde fen alanında Web 2.0 uygulamalarının öğretmen adaylarının TPAB ve DO’larına etkisinin araştırıldığı çalışmaların yetersiz sayıda olduğu belirlenmiştir. Dolayısıyla bu araştırmanın fen eğitimi açısından literatüre zenginlik katacağı düşünülmektedir. Bu alanda Web 2.0 uygulamalarının TPAB ile DO’ya etkisinin araştırıldığı çalışmaların yapılması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the opinions of pre-service science teachers about Web 2.0 applications and to determine the effects of these applications on pre-service science teachers' TPACK and digital literacy. The study group of the research in which a single group pre-test-post-test weak experimental design was used consists of 28 pre-service science teachers studying in the science teaching department. The quantitative data of the research were collected through the TPACK Scale and the Digital Literacy Scale. The qualitative data supporting the quantitative data in the research were collected through the Web 2.0 Applications Structured Interview Form and the TPACK Based Technology Integration Assessment Rubric. SPSS 23.0 package program was used in the analysis of the quantitative data. In the analysis of TPACK Scale and the Digital Literacy Scale, paired sample t-test was used. The analysis of the qualitative data was carried out by analyzing the interviews according to the interpretative phenomenological analysis method and scoring the lesson plans prepared by the pre-service teachers according to the Technological Pedagogical Content Knowledge Based Technology Integration Assessment Rubric. In the findings regarding the first sub-problem, it was revealed that the pre-service teachers found Web 2.0 applications effective and wanted to use them in their professional lives. In addition, it was determined that they had learned many new features of the Web 2.0 applications used in the study thanks to the training provided. In the findings regarding the second sub-problem, it was revealed that Web 2.0 applications created a statistically significant difference in favor of the post-test in the entire Digital Literacy Scale and its sub-dimensions. Therefore, it was seen that Web 2.0 applications positively developed the digital literacy of the pre-service teachers. In the findings regarding the third sub-problem, it was revealed that ix Web 2.0 applications created a statistically significant difference in favor of the post-test in the entire TPACK Scale and its sub-dimensions. In this context, it was concluded that Web 2.0 applications positively developed pre-service teachers’ TPACK. In the light of these results, it was observed that the trainings provided for Web 2.0 applications were effective on pre-service science teachers. When the literature was examined, it was determined that there were insufficient studies investigating the effects of Web 2.0 applications in the field of science on the pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge and digital literacy. Therefore, it is thought that this research will enrich the literature in terms of science education. In this field, it may be recommended to conduct studies investigating the effects of Web 2.0 applications on TPACK and digital literacy.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb 2.0 uygulamalarıen_US
dc.subjectteknolojik pedagojik alan bilgisien_US
dc.subjectdijital okuryazarlıken_US
dc.subjectfen bilgisi öğretmen adaylarıen_US
dc.subjectWeb 2.0 applicationsen_US
dc.subjecttechnological pedagogical content knowledgeen_US
dc.subjectdigital literacyen_US
dc.titleWeb 2.0 uygulamalarının fen bı̇lgı̇sı̇ öğretmen adaylarının teknolojı̇k pedagojı̇k alan bı̇lgı̇lerı̇ne etkı̇sı̇en_US
dc.title.alternativeThe effect of Web 2.0 applications on technological pedagogical content knowledge of pre-service science teachers’en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10695825.pdf10.36 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.