Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59054
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMengüloğlu, Mehmet Ali-
dc.contributor.authorİrmiş, Ayşe-
dc.contributor.authorDemirel, Ayten-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:18:35Z-
dc.date.available2025-02-20T19:18:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1308-2922-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.1079117-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1229016/porterin-jenerik-rekabet-stratejilerinin-urun-ve-surec-acisindan-analizi-zincir-marketler-ornegi-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59054-
dc.description.abstractRekabetin hızla arttığı perakende sektöründe zincir marketlerin varlıklarını devam ettirebilmeleri, rekabet stratejilerini kullanma yeteneklerine bağlıdır. Çalışmanın amacı Türkiye’de perakende sektöründe faaliyet gösteren ve kendi kategorilerinde pazar payları gelişimi ve yoğunlaşma oranları açısından ilk sırada yer alan iki zincir marketin sektörde uyguladıkları rekabet stratejilerini ürün ve süreç açısından araştırmaktır. Bu kapsama dahil olan Migros ve BİM zincir marketlerinin 2020 faaliyet raporları dikkate alınarak, rekabet stratejilerinin analiz edilmesi için durum çalışması araştırması yapılmıştır. Analiz sonucunda her iki firmanın da ürün ve süreçlerinde hem maliyet liderliği stratejisi hem de farklılaştırma stratejisi uyguladıkları, ancak farklılaştırma stratejisini maliyet liderliği stratejisine göre daha fazla uyguladıkları görülmüştür. BİM maliyet liderliği stratejisini MİGROS’a göre nispeten daha fazla kullanırken, MİGROS süreçte farklılaştırma stratejisini BİM’e göre nispeten daha fazla kullanmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titlePorter’ın Jenerik Rekabet Stratejilerinin Ürün ve Süreç Açısından Analizi: Zincir Marketler Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.1079117-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1229016-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
crisitem.author.dept38.01. Marketing and Advertising-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.