Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59054
Title: Porter’ın Jenerik Rekabet Stratejilerinin Ürün ve Süreç Açısından Analizi: Zincir Marketler Örneği
Authors: Mengüloğlu, Mehmet Ali
İrmiş, Ayşe
Demirel, Ayten
Keywords: İşletme
Abstract: Rekabetin hızla arttığı perakende sektöründe zincir marketlerin varlıklarını devam ettirebilmeleri, rekabet stratejilerini kullanma yeteneklerine bağlıdır. Çalışmanın amacı Türkiye’de perakende sektöründe faaliyet gösteren ve kendi kategorilerinde pazar payları gelişimi ve yoğunlaşma oranları açısından ilk sırada yer alan iki zincir marketin sektörde uyguladıkları rekabet stratejilerini ürün ve süreç açısından araştırmaktır. Bu kapsama dahil olan Migros ve BİM zincir marketlerinin 2020 faaliyet raporları dikkate alınarak, rekabet stratejilerinin analiz edilmesi için durum çalışması araştırması yapılmıştır. Analiz sonucunda her iki firmanın da ürün ve süreçlerinde hem maliyet liderliği stratejisi hem de farklılaştırma stratejisi uyguladıkları, ancak farklılaştırma stratejisini maliyet liderliği stratejisine göre daha fazla uyguladıkları görülmüştür. BİM maliyet liderliği stratejisini MİGROS’a göre nispeten daha fazla kullanırken, MİGROS süreçte farklılaştırma stratejisini BİM’e göre nispeten daha fazla kullanmaktadır.
URI: https://doi.org/10.30794/pausbed.1079117
https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1229016/porterin-jenerik-rekabet-stratejilerinin-urun-ve-surec-acisindan-analizi-zincir-marketler-ornegi
https://hdl.handle.net/11499/59054
ISSN: 1308-2922
2147-6985
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.