Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59085
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarıkayış, Fatma-
dc.contributor.authorTuncel, İbrahim-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:19:50Z-
dc.date.available2025-02-20T19:19:50Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1308-1659-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30831/akukeg.1307155-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59085-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları üzerinde sosyal-duygusal yeterlik ve kültürlerarası farkındalık algılarının etkisinin ne ölçüde olduğunu belirlemektir. Bu araştırma, dil ve kültür arasındaki ilişki ve sosyal duygusal yeterliğin de iletişim becerisi ile ilişkisi düşünülerek tasarlanmıştır. Araştırmanın temel modeli, ilişkisel tarama modeli olarak belirlenmiştir, bu nedenle nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplamak amacıyla Kültürlerarası Farkındalık Ölçeği, İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Delaware Sosyal Duygusal Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak, bu araştırma 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde toplamda 1864 öğrenciden (639 öğrenci 6. sınıf, 620 öğrenci 7. sınıf ve 605 öğrenci 8. sınıf) veri elde edilmiştir. Basit doğrusal regresyon ve çoklu doğrusal regresyon analiz yöntemleri verilerin analizinde kullanılmıştır. Bulgular, kültürlerarası farkındalık ve sosyal duygusal yeterlik algılarının İngilizce dersine yönelik tutumu anlamlı bir şekilde yordadığını ve İngilizce dersine yönelik tutumun toplam varyansının yaklaşık %24’ünü açıkladığını göstermektedir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectDil Ve Dil Bilimen_US
dc.titleÖğrencilerin Sosyal Duygusal Yeterlik ve Kültürlerarası Farkındalıklarının İngilizce Dersine Yönelik Tutumu Yordamasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage903en_US
dc.identifier.endpage924en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1307155-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.