Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59085
Title: Öğrencilerin Sosyal Duygusal Yeterlik ve Kültürlerarası Farkındalıklarının İngilizce Dersine Yönelik Tutumu Yordaması
Authors: Sarıkayış, Fatma
Tuncel, İbrahim
Keywords: Eğitim
Eğitim Araştırmaları
Antropoloji
Dil Ve Dil Bilim
Abstract: Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları üzerinde sosyal-duygusal yeterlik ve kültürlerarası farkındalık algılarının etkisinin ne ölçüde olduğunu belirlemektir. Bu araştırma, dil ve kültür arasındaki ilişki ve sosyal duygusal yeterliğin de iletişim becerisi ile ilişkisi düşünülerek tasarlanmıştır. Araştırmanın temel modeli, ilişkisel tarama modeli olarak belirlenmiştir, bu nedenle nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplamak amacıyla Kültürlerarası Farkındalık Ölçeği, İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Delaware Sosyal Duygusal Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak, bu araştırma 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde toplamda 1864 öğrenciden (639 öğrenci 6. sınıf, 620 öğrenci 7. sınıf ve 605 öğrenci 8. sınıf) veri elde edilmiştir. Basit doğrusal regresyon ve çoklu doğrusal regresyon analiz yöntemleri verilerin analizinde kullanılmıştır. Bulgular, kültürlerarası farkındalık ve sosyal duygusal yeterlik algılarının İngilizce dersine yönelik tutumu anlamlı bir şekilde yordadığını ve İngilizce dersine yönelik tutumun toplam varyansının yaklaşık %24’ünü açıkladığını göstermektedir.
URI: https://doi.org/10.30831/akukeg.1307155
https://hdl.handle.net/11499/59085
ISSN: 1308-1659
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.