Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59400
Title: Akıl Yürütme Becerileri Eğitimi Programının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Durum Çalışması
Authors: Kocagül, Merve
Çoban, Gül Ünal
Abstract: Güncel eğitim reformları, öğrencilerin bilimsel açıklamalar üretebilme sürecine dâhil olmalarında akıl yürütme becerilerini önemli görmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, öğrencilerin akıl yürütme becerilerini teşvik etmek için bilgi kazanımı, öğretimsel stratejiler ve becerilere dayalı bir öğretmen eğitimi programının etkililiğini değerlendirmektir. Bütüncül tekli durum çalışmasına dayalı yürütülen çalışmanın katılımcıları, Akıl Yürütme Becerileri Eğitimi Programına (AYBEP) katılan bir fen bilimleri öğretmeni ve onun 32 beşinci sınıf öğrencisidir. Akıl Yürütme Becerileri Öğretimi Gözlem Formu (AYBÖGF) ve Kuvvet ve Hareket Akıl Yürütme Becerileri Testi (KUHAYBET) veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, eğitim alan öğretmenin gözlenen olgulardan %47,76’sı davranış boyutunda olmak üzere maksimum %61,06’sını başarabildiğini ve öğrencilerin hem KUHAYBET toplam puanlarında hem de özellikle tümevarımsal, tümdengelimsel, nedensel ve analojik akıl yürütme becerileriyle değişkenlerin kontrolü stratejisinde anlamlı gelişmeler olduğunu göstermiştir.
URI: https://doi.org/10.21764/maeuefd.1033790
https://hdl.handle.net/11499/59400
ISSN: 2146-5983
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.