Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/60296
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEti, Rana-
dc.contributor.authorİnan, Özlem Işık-
dc.contributor.authorBeşler, Hamza Kaya-
dc.date.accessioned2025-05-29T18:50:45Z-
dc.date.available2025-05-29T18:50:45Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.issn1308-2922-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.1464588-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1300775/spor-mansetlerindeki-metaforlar-bize-ne-demek-istiyor-dijital-spor-haberleri-uzerine-bir-arastirma-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/60296-
dc.description.abstractToplumun takip ettiği en önemli alanlardan biri olan spor haberleridir. Hem evrensel bir yapıya bürünmesi hem de insanların yoğun ilgisini kazanmış olan spor, toplumsal yaşantımızın bir parçası haline gelmiş olması nedeniyle de çok yakından takip edilen bir kitle etkinliği olarak gündemdeki yerini almaktadır. Dijitalleşme ile birlikte spor medyası da bundan payını alarak basılı geleneksel yayınlardan ziyade dijital gazetelerden takip edilir duruma gelmiş bulunmaktadır. Tüm bu gelişmeler ışığında çalışmamızın konusu da tıklama, takip edilme açısından yüksek bilinirliği bulunan Fotomaç ve Fanatik spor gazetelerinin dijital yayınlarındaki manşetler olmuştur. Çalışmanın deseni nitel araştırmadır. Analiz yöntemi olarak ise içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Gündem yaratan manşetlerin ilgi çekiciliğinin artırılması için metaforik terimlerin ne oranda ve ne şekilde kullanıldığı araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda elde edilen bulgular ise spor manşetlerin de kullanılan metaforların %50’nin üzerinde kısmının olumlu metaforlardan oluştuğu ve spor branşları arasında en çok futbol branşından yoğunlaştığı gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSpor Manşetlerindeki Metaforlar Bize Ne Demek İstiyor? Dijital Spor Haberleri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue66en_US
dc.identifier.startpage247en_US
dc.identifier.endpage257en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.1464588-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1300775-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept18.04. Sports Management-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
SPOR MANŞETLERİNDEKİ METAFORLAR.pdf871.42 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jul 21, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.