Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/60427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDemirtaş, Serkanen_US
dc.contributor.authorTemiz, Çağlaren_US
dc.date.accessioned2025-07-02T13:17:54Z-
dc.date.available2025-07-02T13:17:54Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/60427-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitm sürecinde gercekleştirilen müzik etkinliklerinde Orff Schulwerk yaklaşımının bilişsel dil, psikomotor, sosyal ve duygusal kazanımlara olanetkisini incelemektir. Araştırma, deneysel desenlerden son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna “Orff Schulwerk” yaklaşımı çerçevesinde etkinlikler gerçekleştirilmiş, kontrol grubuna ise geleneksel müzik eğitimi uygulanmıştır. Uygulama aşaması toplam 13 hafta sürmüştür. Bu araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı kapsamında hizmet veren bir okul öncesi eğitim kurumunda öğrenim görmekte olan 7’şer öğrencinin bulunduğu iki 5 yaş sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Uygulama surecinde her hafta sonunda elde edilen video kayıtları uzman değerlendirmesine sunulmuştur. Beş kişilik uzman paneli, eğitim alanında deneyimli eğitmenlerden oluşmaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Uzman Gelişim Takip Formları” kullanılmıştır. Formlar araştırmacı tarafından geliştirilmiş olup uygulama haftası öncesi uzmanların uygunluk görüşüne sunulmuş ve görüşler doğrultusundan düzenlenmiştir. Formlar, her hafta uygulanan etkinliklerde yer alan kazanımların gözlenmesine yönelik olarak yapılandırılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; son test puanları acısından Orff yaklaşımına dayalı müzik eğitimi alan deney grubu öğrencilerinin bilişsel gelişim, dilsel gelişim ve psikomotor gelişim acısından kontrol grubu öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Sosyal ve duygusal gelişim alanında ise gruplar arasında anlamlı fark yoktur. Bu bağlamda Orff yaklaşımına dayalı muzik eğitiminin okul öncesi dönemde öğrenci gelişim üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, müzik eğitimcilerine, araştırmacılara ve eğitim politikası yapıcılara yönelik olarak Orff yaklaşımının çocukların çok yönlü gelişimine katkılarını artırmak amacıyla içerik geliştirme, uygulama, eğitim, materyal, araştırma ve politika düzeyinde çeşitli öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of the Orff Schulwerk approach on cognitive, language, psychomotor, social, and emotional development in music activit!es conducted during the preschool education process. The research was carried out using a quasi-experimental design, specifically the posttest-only control group model. Activit!es based on the Orff Schulwerk approach were implemented with the experimental group, while the control group received traditional music education. The implementation phase lasted for a total of 13 weeks. The study group consisted of two five-year-old classes, each comprising seven students, attending a preschool institution affiliated with the Ministry of National Education. During the implementation process, video recordings obtained at the end of each week were evaluated by an expert panel of five educators experienced in the field of education. The data collection tool used in this study was the “Expert Development Monitoring Forms” developed by the researcher. These forms were structured to observe the learning outcomes covered in the weekly activities and were reviewed and revised based on expert feedback before implementation. The Mann-Whitney U test was used to analyze the data. According to the research results, the posttest scores of the experimental group students who received music education based on the Orff approach were significantly higher than those of the control group in terms of cognitive, language, and psychomotor development. However, no significant difference was found between the groups in the areas of social and emotional development. In this context, it was concluded that music education based on the Orff approach is effective in supporting preschool children’s development. Based on the findings, various recommendations were made for music educators, researchers, and educational policymakers to enhance the multifaceted developmental contributions of the Orff approach through improvements in content, implementation, training, materials, research, and policy.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik eğitimien_US
dc.subjectorff yaklaşımıen_US
dc.subjectokul öncesi eğitimien_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectorff approachen_US
dc.subjectearly childhood educationen_US
dc.titleOrff yaklaşımının okul öncesi müzik etkinliklerinde öğrenci kazanımlarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the orff approach on student outcomes in preschool music activitiesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10596028.pdf2.78 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.