Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60427
Title: | Orff yaklaşımının okul öncesi müzik etkinliklerinde öğrenci kazanımlarına etkisi | Other Titles: | The effect of the orff approach on student outcomes in preschool music activities | Authors: | Temiz, Çağlar | Advisors: | Demirtaş, Serkan | Keywords: | Müzik eğitimi orff yaklaşımı okul öncesi eğitimi Music education orff approach early childhood education |
Abstract: | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitm sürecinde gercekleştirilen müzik etkinliklerinde Orff Schulwerk yaklaşımının bilişsel dil, psikomotor, sosyal ve duygusal kazanımlara olanetkisini incelemektir. Araştırma, deneysel desenlerden son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna “Orff Schulwerk” yaklaşımı
çerçevesinde etkinlikler gerçekleştirilmiş, kontrol grubuna ise geleneksel müzik eğitimi uygulanmıştır. Uygulama aşaması toplam 13 hafta sürmüştür. Bu araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı kapsamında hizmet veren bir okul öncesi eğitim kurumunda öğrenim görmekte olan 7’şer öğrencinin bulunduğu iki 5 yaş sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır.
Uygulama surecinde her hafta sonunda elde edilen video kayıtları uzman değerlendirmesine sunulmuştur. Beş kişilik uzman paneli, eğitim alanında deneyimli eğitmenlerden oluşmaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Uzman Gelişim Takip Formları” kullanılmıştır. Formlar araştırmacı tarafından geliştirilmiş olup uygulama
haftası öncesi uzmanların uygunluk görüşüne sunulmuş ve görüşler doğrultusundan düzenlenmiştir. Formlar, her hafta uygulanan etkinliklerde yer alan kazanımların gözlenmesine yönelik olarak yapılandırılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; son test puanları acısından Orff yaklaşımına dayalı
müzik eğitimi alan deney grubu öğrencilerinin bilişsel gelişim, dilsel gelişim ve psikomotor gelişim acısından kontrol grubu öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Sosyal ve duygusal gelişim alanında ise gruplar arasında anlamlı fark yoktur. Bu bağlamda Orff yaklaşımına dayalı muzik eğitiminin okul öncesi dönemde öğrenci gelişim üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, müzik eğitimcilerine, araştırmacılara ve eğitim politikası yapıcılara yönelik olarak Orff yaklaşımının çocukların çok yönlü gelişimine katkılarını artırmak amacıyla içerik geliştirme, uygulama, eğitim, materyal, araştırma ve politika düzeyinde çeşitli öneriler sunulmuştur. The aim of this study is to examine the effects of the Orff Schulwerk approach on cognitive, language, psychomotor, social, and emotional development in music activit!es conducted during the preschool education process. The research was carried out using a quasi-experimental design, specifically the posttest-only control group model. Activit!es based on the Orff Schulwerk approach were implemented with the experimental group, while the control group received traditional music education. The implementation phase lasted for a total of 13 weeks. The study group consisted of two five-year-old classes, each comprising seven students, attending a preschool institution affiliated with the Ministry of National Education. During the implementation process, video recordings obtained at the end of each week were evaluated by an expert panel of five educators experienced in the field of education. The data collection tool used in this study was the “Expert Development Monitoring Forms” developed by the researcher. These forms were structured to observe the learning outcomes covered in the weekly activities and were reviewed and revised based on expert feedback before implementation. The Mann-Whitney U test was used to analyze the data. According to the research results, the posttest scores of the experimental group students who received music education based on the Orff approach were significantly higher than those of the control group in terms of cognitive, language, and psychomotor development. However, no significant difference was found between the groups in the areas of social and emotional development. In this context, it was concluded that music education based on the Orff approach is effective in supporting preschool children’s development. Based on the findings, various recommendations were made for music educators, researchers, and educational policymakers to enhance the multifaceted developmental contributions of the Orff approach through improvements in content, implementation, training, materials, research, and policy. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/60427 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10596028.pdf | 2.78 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.