Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/837
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldız, Taşkın Osman-
dc.contributor.editorRamazan Baştürk-
dc.date2016-03-09en_US
dc.date.accessioned2016-03-10T12:59:37Z
dc.date.available2016-03-10T12:59:37Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/837-
dc.description.abstractBu araştırma, Denizli’de öğrenim gören lise öğrencilerinin okula aidiyet duygusuna ilişkin tutumlarını etkileyen faktörlerin neler olduğunu saptamanın yanında belirlenen değişkenlerin aidiyet duygusu üzerinde bir farklılık yaratıp yaratmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerde okula aidiyet duygusunun önemi, geliştirilmesi ve eğitimin diğer çıktılarıyla yakın ilişkisi, özellikle yurt dışında yayınlanmış, konu hakkında üretilmiş kaynakların toplamı birçok araştırmaya konu edilmiştir. Bu araştırmaların çoğunda vurgu- lanan önemli noktalardan biri okula aidiyet duygusunun öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisidir. Denizli genelinde öğrencilerin okula aidiyet tutumlarına ilişkin genel algıları ise “Kararsızım” şeklinde olmakla birlikte olumlu olduğu görülmektedir. Lise türü değişkenine göre öğrenim gördükleri lise türleri ile aidiyet tutumlarına ilişkin algıları farklılık göstermektedir. Öğrencilerden Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde öğrenim görenlerin aidiyet tutumlarına ilişkin algı ortalaması en üst düzeyde görülürken, Fen / Sosyal Bilimler liselerinde öğrenim gören öğrencilerin aidiyet tutumlarına ilişkin algı ortalaması ise en düşük düzeyde bulunmuştur. Cinsiyet, sınıf değişkenine göre öğrencilerinin okula aidiyete yönelik tutum puanları arasında fark görülmemektedir. Anne eğitim düzeyine göre öğrencilerin aidiyet tutumlarına ilişkin algıları ise farklılık göstermektedir. İlköğretim mezunu olan annelerin çocuğu olan öğrencilerin aidiyet tutumlarına ilişkin algı ortalaması en üst düzeyde görülürken, annesi lisansüstü mezunu olan öğrencilerin aidiyet tutumlarına ilişkin algı ortalaması ise en düşük düzeyde bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLise Öğrencisien_US
dc.subjectAidiyeten_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectDuyguen_US
dc.subjectHigh School Studenten_US
dc.subjectBelongingen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectEmotionen_US
dc.titleLise öğrencilerinin okula aidiyet duygularının bazı değişkenler açısından irdelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kapak.pdf112.2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Önbölüm.pdf319.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Anabölüm.pdf606.7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Onay.pdf157.18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Etik Beyanname.pdf171.78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on May 27, 2024

Download(s)

146
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.