Browsing by Author Baran, Tamer

Showing results 1 to 20 of 20
Issue DateTitleAuthor(s)
2022Are participation and conventional banks operating under the same roof really different? Evidence from Turkish bank clientsBaran, Tamer 
2023Attitudes toward the design of Islamic mobile shopping apps in Turkey: the case of hijab clothing mobile apps from the perspective of conservative consumersBaran T. ; Barutçu S. 
2021Comparison of parametric and non-parametric methods to analyse the data gathered by a likert-type scaleBaran, Tamer 
2022COVID effect on retailing: a study on consumers' retailer preferences during economic recession periods: evidence from Turkey as a predominantly Muslim societyBaran, Tamer 
2018Effect of greenwashing advertisements on organizational imageBaran, Tamer ; Kızıloğlu, Mehmet 
2024Effects of brand awareness and feminist message level in femvertising: An experimental studyKoc, Fatih; Efendioglu, Ibrahim Halil; Ozkan, Bekir; Ugurtan, Hazal; Baran, Tamer 
2024The effects of trust and religiosity on halal products purchase intention: indirect effect of attitudeKoç, Fatih; Özkan, Bekir; Komodromos, Marcos; Efendioglu, İbrahim Halil; Baran, Tamer 
2021An Explanatory Study On Consumers’ E-Complaints About Discount Stores In TurkeyBaran, Tamer 
2024Faith and sustainability: exploring religiosity's impact on intentions to reduce food wasteBaran, Tamer ; Lupu, Cristina; Privitera, Donatella
Feb-2019İndirim mağazalarından alışveriş yapanların özel markaya karşı tutumunda algılanan risk ve kalitenin rolüBaran, Tamer 
1-Apr-2019İndirim mağazalarının maliyet düşürme stratejileri ve Türkiye'deki perakendecilerin verimliliklerinin karşılaştırılmasıBardakcı, Ahmet ; Baran, Tamer 
2017Kaleiçi: sorunlar ve çözüm önerileri hakkında kısa bir değerlendirmeBardakcı, Ahmet ; Baran, Tamer ; Kantar, Murat 
2020A literature review and classification of the studies on “halal” in Islamic business journals (2010-2018)Baran, Tamer 
2020Marka adının tüketicilerin marka tercihine etkisi: Türkçe ve İngilizce adların karşılaştırılmasıBaran, Tamer 
Jun-2012Marka konumlandırma ve üniversite öğrencilerinin cep telefonu tercihinde konumlandırmanın etkisi üzerine bir araştırmaBaran, Tamer 
Jun-2019Menşe karmaşası: tüketiciler ülkeler ve markaların ana vatanları hakkında neler biliyor?Bardakcı, Ahmet ; Baran, Tamer ; Djavlonbek, Kadirov
2019Social media analysis of anti-consumption in TurkeySaud Khan, Mohammad; Kadirov, Djavlonbek; Bardakcı, Ahmet ; Iftikhar, Rehan; Baran, Tamer ; Kantar, Murat ; Madak Öztürk, Nazan 
2021A STRUCTURAL MODEL PROPOSAL FOR ATTITUDES OF TURKISH CONSUMERS’ TOWARDS DISCOUNT STORES’ PRIVATE LABELSBaran, Tamer 
2014Televizyon Programları, Sembolik Tüketim Ve Toplumsal YansımalarıBaran, Tamer ; Baran, Serhat
2021Tüketicilerin İndirim Mağazalarına Karşı Tutumlarına Yönelik Bir Yapısal ModelÖnerisiBaran, Tamer