Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26610
Title: | Tasarlama kiplerindeki zamanın 7. sınıf öğrencileri tarafından algılanması üzerine uygulamalı bir çalışma | Other Titles: | An applied study of understanding of time reference at the compose moods in 7th grade students | Authors: | Özçift, Yektacan | Advisors: | Sarıca, Bedri | Keywords: | Compose Moods Time Concept 7th Grade Turkish teaching Tasarlama kipleri Zaman kavramı 7. Sınıf Türkçe öğretimi |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf düzeyindeki öğrencilerin tasarlama kiplerindeki zamanı kavrayıp kavrayamayacağını belirlemektir. Türkiye’deki 7. sınıf öğrencileri tasarlama kiplerinin zaman gönderimi yaptığını öğrenmemektedir. Hatta Milli Eğitim Bakanlığının öğrencilere yönelik etkinlikleri doğrudan tasarlama kiplerinin zaman içermediğini söylemektedir. Ancak tasarlama kipleri, her tasarı ve dilemenin olması gerektiği gibi mutlaka bir gelecek zaman gönderimi yapmaktadır. Bunun yanı sıra, 7. sınıf öğrencilerinin yaş olarak Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı’na göre soyut işlemler basamağında olduğu varsayılmaktadır. Soyut işlemleri yapabilen bireyler de zaman kavramı hakkında düşünme ve zamanı sezinleme yeteneklerine sahiptir. Bu yüzden bu araştırma 7. sınıfa giden öğrencilerin tasarlama kiplerindeki zamanı kavrayabileceğini ortaya koymak amacıyla uygulamalı olarak yapılmış, 7. sınıf öğrencilerine tarama/tasvir yöntemi ile anket çalışması uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde Kolmogrov–Smirnov ve Shapiro–Wilk testleri, Korelasyon Analizi, Tek Örneklem T Testi, Kruskal Wallis – H Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve frekans dağılım analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda 7. sınıf öğrencilerinin tasarlama kiplerindeki zamanı saptayabildikleri görülmüş, öğrencilere tasarlama kiplerinin de gelecek zamana bir gönderim yaptığının öğretilmesi önerilmiştir. The aim of this study was to determine whether the students in the 7th grade level can understand the time in the compose moods or not. 7th grade students in Turkey do not learn the time reference at compose moods in schools. In fact the activities of National Education Ministry that are aimed at 7th grade students say directly that the compose moods doesn’t have any time reference at all. However; as every projection and wish should, compose moods always make a future time reference. Also; according to Piaget's Cognitive Development Theory, 7th grade students are assumed to be in the abstract operational stage because of their ages. Individuals who can perform abstract operations also have the ability to think about and sense time. Therefore, this research was carried out in order to reveal that the students in the 7th grade can comprehend the time in the compose moods. A questionnaire was applied to the 7th grade students with scanning / depicting methods. In the analysis of the sub - problems of the study, Kolmogrov -Smirnov and Shapiro Kr Wilk tests, Correlation Analysis, Single Sample T Test, Kruskal Wallis - H Test, One - Way Variance Analysis and frequency distribution analysis were used. As a result of the research, it was seen that the 7th grade students could determine the time in the compose moods, and it was proposed that the students should be taught that the compose moods make future time reference. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/26610 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yektacan Özçift.pdf Restricted Access | 1.37 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
Yektacan Özçift yeni.pdf | 2.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
488
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.