Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28044
Title: Fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi [Presentation]
Authors: Bahtiyar, Asiye
Can, Bilge
Keywords: Fen Öğretmen Adayları
Bilimsel Süreç Becerileri
Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum
Abstract: Tüm bireylerin fen okuryazarı olarak yetişmesini amaçlayan Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nın temel amaçlarından biri, doğanın keşfedilmesi ve insan-çevre arasındaki ilişkinin anlaşılması sürecinde, bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel araştırma yaklaşımını benimseyip sorunlara çözüm üretmesini sağlamaktır. Bu bağlamda araştırmada, fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi ve bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla araştırmanın örneklemini, bir eğitim fakültesinde üçüncü sınıfta öğrenim gören 95 fen öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT)” ve “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği (BAYTÖ)” kullanılmıştır. Veri toplama süreci devam eden araştırma kapsamında elde edilen veriler, SPSS (Versiyon 16.0) kullanılarak analiz edilecektir. Analizler, elde edilen verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek amacıyla kullanılacak olan Tek Örneklem Kolmogorov- Smirnov (K-S) Testi’nden çıkan sonuçlar doğrultusunda yapılacaktır. Betimsel istatistik yöntemlerinin yanı sıra BSBT ve BAYTÖ arasındaki ilişkinin incelenmesi için korelasyon katsayısı hesaplanacaktır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/28044
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bahtiyar ve Can, 2014 - ICONTE.pdfAbstract Book1.72 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.