Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKavlak, Erdoğan-
dc.contributor.authorKavlak, Havva Aylin-
dc.contributor.authorBüker, Nihal-
dc.date.accessioned2020-01-08T07:21:18Z
dc.date.available2020-01-08T07:21:18Z
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28482-
dc.description.abstractAmaç: Pallister-Killian sendromu (PKS) mental retardasyon, nöbet, hipotoni, hiper- hipopigmentasyon ile karekterize bir genetik bozukluktur. Pallister – killian benzeri yapısal anomalisi ile tedaviye aldığımız olgunun bir yıllık fizyoterapi ve özel eğitim sonuçlarını incelemektir. Gereç ve yöntem: Bobath terapisi ve Portage Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Programına alınan, 5 yaş 6’tı aylık olgunun bir yıl arayla Gross Motor Function Measure (GMFM), Gross Motor Functiom Classification System (GMFCS), Functional Independence Measure for Children (Wee- FIM) ve Denver Developmental Screening Test II (DDST II) değerlendirme yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Olgu haftada 1gün fizyoterapi ve 2 gün özel eğitim almıştır. Hasta fizyoterapist, çocuk gelişim uzmanı ve özel eğitimciler tarafından ekip halinde takip edilmiştir. Sonuç: Olgunun ilk değerlendirmesinde GMFM total skoru % 64, GMFCS’i 2, Wee-FIM toplam skoru 33 olarak bulunmuştur. DDST II’ye göre ince ve kaba motor gelişim yaşı 20 ay olarak tespit edilmiştir. Bir yıl sonraki değerlendirmede ise GMFM total skoru % 77, GMFCS’i 2 ve Wee-FIM toplam skoru 45 olarak bulunmuştur. Ayrıca DDST II’ye göre ince ve kaba motor gelişim yaşı 24 aydır. Tartışma: Bu çocuklarda fizyoterapi ve özel eğitim uygulamaları mental ve motor gelişimi desteklemektedir. Bu hastaların yaşam kalitelerini arttırmak ve tedavilerini gerçekleştirmek için erken dönemde fizyoterapi ve özel eğitime başlanması önemlidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof1. Ulusal Pedi?atri?k Rehabi?li?tasyon Kongresi?en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titlePallister-killian sendromlu bir hastada bobath terapisi ve portage erken çocukluk dönemi eğitim programının etkisi: Olgu sunumuen_US
dc.typePresentationen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypePresentation-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pallister-Killian Sendromlu Bir Hastada Bobath Terapisi Ve Portage Erken.pdfSunu Dosyası183.06 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

138
checked on May 27, 2024

Download(s)

96
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.