Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38917
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErturan, Ayşe Gökçe-
dc.contributor.authorÇınargür, Halil Emre-
dc.date.accessioned2022-01-12T11:10:39Z
dc.date.available2022-01-12T11:10:39Z
dc.date.issued2021-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38917-
dc.description.abstractÖğrenme için ölçme, diyalog, uygulama ve gözlemi teşvik eden ölçme uygulamaları aracılığıyla elde edilen bilgilerin kalıcı öğrenmeyi desteklemek adına öğretmen, öğrenci ve akran tarafından günlük öğretimin bir parçası olarak kullanılmasıdır. Bu araştırmanın ilk amacı, beden eğitimi ve spor derslerinde öğrenme için ölçme uygulamalarının öğrencilerin motivasyonel düzenleme ve motivasyonel stratejileri üzerine etkilerinin incelenmesidir. İkinci amacı ise, daha önce derslerinde öğrenme için ölçme uygulamalarını hiç deneyimlememiş bir beden eğitimi öğretmeninin uygulamaya dair deneyimlerini yansıtmaktır. Araştırma grubunu, deney (iki sınıf) ve kontrol (iki sınıf) gruplarına rastgele atanan dört dokuzuncu sınıftan toplam 25 öğrenci (17 erkek, 8 kız; X?yaş=14,24± yıl) oluşturmaktadır. Uygulama öğretmeni, deney süreci öncesinde öğrenme için ölçme uygulamalarını kapsayan bir eğitim sürecinde (20 saat) yer almıştır. Deneysel müdehale süreci dokuz hafta sürmüştür. İlk hafta katılımcı onay formları dağıtılmış, ikinci hafta beceri testleri (hentbol) ve ön-testler (Sporda Davranışsal Düzenlemeler Anketi, Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği) her iki gruba da uygulanmıştır. Üçüncü haftadan sekizinci haftaya kadar her iki grupta da aynı ders planları ile tek bir öğretmen tarafından beden eğitimi ve spor dersleri gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda öğrenme için ölçme stratejileri uygulanırken, kontrol grubunda değer biçmeye yönelik ölçme yapılmıştır. Dokuzuncu haftada, öğrencilere son testler uygulanmış ve uygulama öğretmeni ile öğrenme için ölçme stratejilerinin beden eğitimi derslerinde kullanımı konusunda deneyimleri üzerine yarı yapılandırılmış bireysel görüşme gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizi 2x2 faktöriyel ANOVA, nitel verilerin analizi ise içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Bulgular, deney grubunda öğrenme için ölçme uygulamalarının içsel motivasyonun artmasını, dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluğun düşmesini sağladığını ortaya koymuştur. Buna karşılık, kontrol grubundaki değer biçmeye yönelik ölçme uygulamalarının öğrencilerin içsel vii motivasyon düzeylerinde azalmaya, dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk düzeylerinde artışa neden olduğu görülmüştür. Beden eğitimi öğretmeni ile yapılan bireysel görüşmenin içerik analizi sonucu ulaşılan bulgular ise üç tema altında incelenmiştir; 1) Öğretmen eğitimi; 2) Derslerin planlanması ve düzenlenmesi; 3) Öğrencilerdeki değişimlerin öğretmen motivasyonu üzerindeki etkileri. Öğretmen ve öğrencilerden elde edilen nicel ve nitel sonuçlar göz önüne alındığında, öğrencilerin derse yönelik içsel motivasyonlarını artırmak için beden eğitimi öğretmenlerinin öğrenme için ölçme uygulamalarını derslerinde kullanmaları önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractAssessment for learning is the use of information obtained through assessment applications that encourage dialogue, practice, and observation as part of daily instruction by teachers, students, and peers to support continuous learning. The first aim of this study is to examine the effects of assessment for learning practices in physical education and sports lessons on students' motivational regulations and motivational strategies. The second aim is to reflect the practical experiences of a physical education teacher who has never experienced measurement applications for learning in their classes before. The participants of this research consist of 25 students (17 boys, 8 girls, X?age=14.24± years) from four ninth grades randomly assigned to the intervention (two grades) and control (two grades) groups. The teacher has actively participated in a training process (20 hours) that included assessment for learning practices before the intervention start. The intervention period lasted for nine weeks. In the first week, participant consent forms were shared, and in the second-week skill tests (handball) and pre-tests (Behavioral Regulations in Sports, Motivational Strategies for Learning Scale) were applied to both groups. From the third week to the eighth week, physical education lessons were given by a single teacher with the same lesson plans in both groups. While assessment for learning practices was applied in the intervention group, the summative assessment practices were applied in the control group. In the ninth week, post-tests were applied to the students and a semi-structured interview was held with the teacher on her experience in the use of assessment for learning practices in physical education classes. 2x2 factorial ANOVA was used in the analysis of quantitative data, and content analysis was used in the analysis of qualitative data. Findings revealed that assessment for learning practices in the intervention group increased intrinsic motivation and decreased extrinsic motivation and amotivation. On the other hand, it was seen that summative assessment practices in the control group caused a decrease in the students' intrinsic ix motivation levels and an increase in their extrinsic motivation and amotivation levels. The qualitative findings obtained as a result of the content analysis of the semi-structured interview with the physical education teacher were examined under three themes; 1) Education of teacher; 2) Lesson design/redesign 3) Effects of student's changes on teacher motivation. Considering the quantitative and qualitative results obtained from teachers and students, it is recommended that physical education teachers use assessment for learning practices in their lessons in order to increase students' intrinsic motivation for the lesson.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme için ölçmeen_US
dc.subjectbeden eğitimi ve sporen_US
dc.subjectmotivasyonel düzenlemeleren_US
dc.subjectmotivasyonel stratejileren_US
dc.subjectAssessment for learningen_US
dc.subjectphysical education and sporen_US
dc.subjectmotivational regulationsen_US
dc.subjectmotivational strategiesen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor derslerinde öğrenme için ölçme uygulamalarının öğrencilerin motivasyon ve öz-düzenleme düzeyleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of assessment for learning practices on student’s motivation and self-regulation levels in physical education and sport lessonsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-1461-2679-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid704372en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept18.01. Physical Education and Sports-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Halil_Emre_ÇINARGÜR_Yüksek_Lisans_Tezi_29.12.2021_CD.pdf2.59 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

250
checked on May 27, 2024

Download(s)

1,206
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.