Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39639
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yurdakal, İbrahim Halil | - |
dc.contributor.author | Erol, Ahmet | - |
dc.contributor.author | Erol, Mustafa | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T08:32:32Z | - |
dc.date.available | 2022-03-08T08:32:32Z | - |
dc.date.issued | 2016-11-15 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/39639 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının düşünme stillerinin, ebeveynlerinin eğitim düzeylerine ve mesleklerine göre değişimini incelemektir. Bu kapsamda araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitim ABD’ da öğrenim gören 209 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin elde edilmesinde Sternberg ve Wagner (1992) tarafından geliştirilen ve Buluş (2006) tarafından geçerlilik ve güvenirliği yapılan düşünme stilleri ölçeği kullanılmıştır. 5 boyut ve 104 maddeden oluşan ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0.95’dir. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 analiz programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşmasını belirlemede Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında öğretmen adaylarının düşünme stillerinin alt boyutları ile anne-baba eğitim düzeyleri ve baba meslek değişkenleri arasında ilişki bulunamamıştır. Anne meslek durumu ile düşünme stillerinin dışsal ve yasamacı alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunurken diğer alt boyutlarda anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Anı Yayıncılık | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Düşünme stilleri, öğretmen adayı, ilişkisel tarama, okul öncesi. | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin anne-baba eğitim düzeyi ve meslek değişkenleri açısından incelenmesi | en_US |
dc.type | Conference Object | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 257 | en_US |
dc.identifier.endpage | 277 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-7538-952X | - |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Conference Object | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EJER 2016.pdf | Tam Metin Bildiri | 3.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
46
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.