Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39639
Title: Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin anne-baba eğitim düzeyi ve meslek değişkenleri açısından incelenmesi
Authors: Yurdakal, İbrahim Halil
Erol, Ahmet
Erol, Mustafa
Keywords: Düşünme stilleri, öğretmen adayı, ilişkisel tarama, okul öncesi.
Publisher: Anı Yayıncılık
Abstract: Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının düşünme stillerinin, ebeveynlerinin eğitim düzeylerine ve mesleklerine göre değişimini incelemektir. Bu kapsamda araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitim ABD’ da öğrenim gören 209 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin elde edilmesinde Sternberg ve Wagner (1992) tarafından geliştirilen ve Buluş (2006) tarafından geçerlilik ve güvenirliği yapılan düşünme stilleri ölçeği kullanılmıştır. 5 boyut ve 104 maddeden oluşan ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0.95’dir. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 analiz programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşmasını belirlemede Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında öğretmen adaylarının düşünme stillerinin alt boyutları ile anne-baba eğitim düzeyleri ve baba meslek değişkenleri arasında ilişki bulunamamıştır. Anne meslek durumu ile düşünme stillerinin dışsal ve yasamacı alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunurken diğer alt boyutlarda anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39639
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EJER 2016.pdfTam Metin Bildiri3.48 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.