Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42814
Title: Teknoloji Destekli Ölçme Deneyiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin İrrasyonel Sayı Kavramını Algılamalarına Etkisi
Other Titles: The Effect of a Technology Based Measurement Experience on the 8 th Graders' Perception of the Irrationality
Authors: Kabaca, Tolga
Aslan, Rukiye
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: "İrrasyonel sayıların bir sayı doğrusu üzerindeki yeri" ve "a/b şeklinde iki tam sayının oranı olarak yazılamaması" durumlarının birbirinden ayrı iki kavram olarak ele alındığı ve aralarındaki ilişkinin ihmal edildiği gözlemlendiğinden bu çalışmada, Pisagor ve takipçilerinin yaşadığı ölçme krizinden yola çıkılarak irrasyonellik kavramı ile öğrencilerin tekrar tanıştırılması hedeflenmiştir. Çeşitli uzunlukların ölçüm sonuçlarının temsilini içerecek biçimde tasarımı yapılan bir dinamik yazılım etkinliği ile öğrencilerin ortak ölçüsüz nicelikleri nasıl algıladıkları gözlemlenmiştir. Dinamik yazılım etkinliği, 2'şer öğrenci ile 5 ayrı oturumda bilgisayar başında mülakat eşliğinde gerçekleştirilmiştir. Yürütülen mülakatlar video çekimleri ile kayıt altına alınmıştır. Elektronik ortamda sayı doğrusu üzerinde istenilen detayda ölçme yapmaya izin veren ve öğrencilere Pisagor ve takipçilerinin yaşadığı ölçme krizinin benzerini yaşatan uygulamanın; ortak ölçüsüz niceliklere olan farkındalığı arttırmaya ve "a/b biçiminde kesir gösterimi ile yazılamaması" durumuna anlam kazandırmaya yardımcı olduğu gözlemlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42814
ISSN: 2148-3485
2148-3272
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (1).pdf903.22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.