Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43437
Title: KÂĞIT KATLAMA YÖNTEMİYLE DÖRTGENLERİN İNCELENMESİ
Other Titles: EXAMINING QUADRILATERALS BY PAPER FOLDING
Authors: Duatepe Paksu, Asuman
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu makalede açıklanan etkinlik öğrencilerin kağıt katlama kullanarak dörtgenleri incelemesini sağlamak üzere kullanılmıştır. Dörtgenlerin simetri perspektifinden incelenmesine olanak tanıyan bu yöntemin uygulaması hem kolay hem de yalnızca kağıt gerektirmesi nedeniyle ekonomiktir. Ayrıca bu etkinlik dörtgenlerin özelliklerinin açı ölçer ve cetvel gibi ölçme aracı kullanmaksızın anlamlı bir şekilde öğrenilmesi için zemin hazırlama potansiyeline sahiptir. Etkinlik dörtgenlere yönelik kazanımların yanı sıra, iletişim kurma, ilişkilendirme ve akıl yürütme gibi matematiksel beceriler ile duyuşsal ve psikomotor becerilere hitap etmektedir. Burada anlatılan etkinlikler, bir ilköğretim okulunun sekizinci sınıfında uygulanmıştır. Etkinlikte temel olarak izlenen yaklaşım, dörtgenlerin kâğıt katlama yöntemi kullanılarak simetri bakış açısıyla incelenmesidir. Öğrencilerin düşüncelerini anlatırken yaptıkları açıklamalara bakıldığında kâğıt katlamanın, görsel bir ispat niteliğinde olması açısından anlamlı öğrenmeyi destekleyici katkısı açıkça görülmüştür
URI: https://hdl.handle.net/11499/43437
ISSN: 2146-5711
2146-5711
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (10).pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on May 27, 2024

Download(s)

106
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.