Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43437
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuatepe Paksu, Asuman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:26:37Z-
dc.date.available2022-05-17T12:26:37Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2146-5711-
dc.identifier.issn2146-5711-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43437-
dc.description.abstractBu makalede açıklanan etkinlik öğrencilerin kağıt katlama kullanarak dörtgenleri incelemesini sağlamak üzere kullanılmıştır. Dörtgenlerin simetri perspektifinden incelenmesine olanak tanıyan bu yöntemin uygulaması hem kolay hem de yalnızca kağıt gerektirmesi nedeniyle ekonomiktir. Ayrıca bu etkinlik dörtgenlerin özelliklerinin açı ölçer ve cetvel gibi ölçme aracı kullanmaksızın anlamlı bir şekilde öğrenilmesi için zemin hazırlama potansiyeline sahiptir. Etkinlik dörtgenlere yönelik kazanımların yanı sıra, iletişim kurma, ilişkilendirme ve akıl yürütme gibi matematiksel beceriler ile duyuşsal ve psikomotor becerilere hitap etmektedir. Burada anlatılan etkinlikler, bir ilköğretim okulunun sekizinci sınıfında uygulanmıştır. Etkinlikte temel olarak izlenen yaklaşım, dörtgenlerin kâğıt katlama yöntemi kullanılarak simetri bakış açısıyla incelenmesidir. Öğrencilerin düşüncelerini anlatırken yaptıkları açıklamalara bakıldığında kâğıt katlamanın, görsel bir ispat niteliğinde olması açısından anlamlı öğrenmeyi destekleyici katkısı açıkça görülmüştüren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKÂĞIT KATLAMA YÖNTEMİYLE DÖRTGENLERİN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeEXAMINING QUADRILATERALS BY PAPER FOLDINGen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage80 - 88-
dc.identifier.startpage80en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid234072en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (10).pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on May 27, 2024

Download(s)

106
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.