Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43437
Title: | KÂĞIT KATLAMA YÖNTEMİYLE DÖRTGENLERİN İNCELENMESİ | Other Titles: | EXAMINING QUADRILATERALS BY PAPER FOLDING | Authors: | Duatepe Paksu, Asuman | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu makalede açıklanan etkinlik öğrencilerin kağıt katlama kullanarak dörtgenleri incelemesini sağlamak üzere kullanılmıştır. Dörtgenlerin simetri perspektifinden incelenmesine olanak tanıyan bu yöntemin uygulaması hem kolay hem de yalnızca kağıt gerektirmesi nedeniyle ekonomiktir. Ayrıca bu etkinlik dörtgenlerin özelliklerinin açı ölçer ve cetvel gibi ölçme aracı kullanmaksızın anlamlı bir şekilde öğrenilmesi için zemin hazırlama potansiyeline sahiptir. Etkinlik dörtgenlere yönelik kazanımların yanı sıra, iletişim kurma, ilişkilendirme ve akıl yürütme gibi matematiksel beceriler ile duyuşsal ve psikomotor becerilere hitap etmektedir. Burada anlatılan etkinlikler, bir ilköğretim okulunun sekizinci sınıfında uygulanmıştır. Etkinlikte temel olarak izlenen yaklaşım, dörtgenlerin kâğıt katlama yöntemi kullanılarak simetri bakış açısıyla incelenmesidir. Öğrencilerin düşüncelerini anlatırken yaptıkları açıklamalara bakıldığında kâğıt katlamanın, görsel bir ispat niteliğinde olması açısından anlamlı öğrenmeyi destekleyici katkısı açıkça görülmüştür | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43437 | ISSN: | 2146-5711 2146-5711 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (10).pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
104
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
160
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.