Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44792
Title: Türkiye’de lisans eğitimi veren fizyoterapi ve rehabilitasyon okullarındaki son sınıf öğrencilerinin mesleki? farkındalık düzeylerinin değerlendirilmesi
Other Titles: An assessment of professional awareness of senior undergraduate students in physiotherapy and rehabilitation schools in Turkey
Authors: Erel, Suat
Taşvuran Horata, Emel
Cavlak, Uğur
Çınar, Murat Ali
Soysal Tomruk, Melda
Katırcı Kırmacı, Zekiye İpek
Yosmaoğlu, Baran
Başkurt, Ferdi
Ayhan, Çiğdem
Razak Özdinçler, Arzu
Yeldan, İpek
Subaşı, Feryal
Algun, Z. Candan
Keywords: Tıbbi Etik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Mesleki farkındalık, o mesleğin yeterlilikleri, meslekle ilgili yasa ve yönetmelikler, görev vesorumluluklarla ilgili önbilgi sahibi olmayı gerektirir. Bireysel istek her zaman insanların mesleğinitam olarak belirleyememektedir. Literatürde, ülkemizdeki fizyoterapi ve rehabilitasyon okullarındakison sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalık düzeyi kapsamlı bir şekilde değerlendirilmemiştir.Çalışmanın amacı, bu okullardaki son sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalık düzeylerinideğerlendirmek ve bölümü istekleri doğrultusunda tercih eden öğrencilerle, bölümü istemedentercih eden öğrencilerin mesleki farkındalık düzeylerini karşılaştırmaktı.Yöntem: Bu çalışma için, Türkiye’deki 10 üniversite örneklem olarak seçildi. Katılımcılara meslekifarkındalıkla ilgili 10 sorudan oluşan bir anket uygulandı. Tanımlayıcı istatistikler hesaplandı.Öğrencilerin mesleki farkındalık düzeylerinin karşılaştırılmasında Ki-kare testi kullanıldı.Sonuçlar: Çalışmamıza 850 fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü son sınıf öğrencisi katıldı.Soruların % 71,19’una doğru cevap verildi. Katılımcıların % 77,29’unun bölümü isteyerek tercihettiği belirlendi. Bölümü isteyerek tercih edenler ile istemediği halde tercih edenler arasındamesleki farkındalık açısından fark bulunmadı (p>0,05).Tartışma: Bu çalışmada son sınıf fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin çoğundamesleki farkındalığın iyi düzeyde olduğu görüldü. Ancak bazı okullardaki mesleki farkındalık düzeyiorta seviyedeydi. Bu okullarda mesleki farkındalık düzeylerinin artırılması için seminerler vesöyleşiler gibi faaliyetlerin yapılmasının faydalı olacağını düşünüyoruz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44792
ISSN: 2651-4451
2651-446X
Appears in Collections:Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
TÜRKİYE’DE LİSANS EĞİTİMİ VEREN FİZYOTERAP.pdf371.43 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on May 27, 2024

Download(s)

80
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.