Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56372
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Demirci, Sevin | - |
dc.contributor.author | Çontay, Emine Gaye | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-21T19:52:05Z | - |
dc.date.available | 2024-01-21T19:52:05Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5711 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1205159 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56372 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada bir dizi adımla Pisagor Teoremi’ne ulaşmayı içeren yağlı kâğıt katlama etkinlik görevi tasarlanmıştır. Çalışmanın başlıca amacı, öğrencilerin tümdengelimsel akıl yürütme ve mantıksal çıkarımın rolüne ilişkin anlayış kazanarak Pisagor Teoremi’ne yağlı kâğıt katlama etkinlikleri ile ulaşmalarıdır. Bunun yanısıra, üç farklı etkinlik içeren yağlı kağıt katlama görevinin yararlı olup olmadığının gözlenmesi ve öğretmenlerin yağlı kâğıt katlama görevini yakından tanımaları amaçlanmıştır. Etkinlik bir devlet okulunda öğrenim gören 20 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Yağlı kâğıt katlama etkinlik görevi öğrencilerle üç hafta boyunca toplam altı ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler yağlı kâğıt katlama görevinde, çalışma kağıtlarında bulunan adımları uygularken katlama aşamasında zorluk yaşamamışlar; fakat genel olarak cebirsel işlemleri yapmada ve bildikleri kavramları matematiksel olarak ifade etmeye çalışırken zorlanmışlardır. Öğrencilerin etkinliği uygulama sürecinde istekli ve keyif alarak etkinliğe katıldıkları gözlenmiştir. Yağlı kâğıt katlama görevinin teoremin niçin doğru olduğunu anlamalarını sağladığı ve açıklayıcı bir ispat niteliğinde olması açısından anlamlı öğrenmeyi destekleyici katkısı olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Yağlı Kağıt Katlama İle Pisagor Teoremine Ulaşma | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 119 | en_US |
dc.identifier.endpage | 131 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1205159 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-04-19T163043.543.pdf | 595.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
158
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
76
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.