Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56372
Title: Yağlı Kağıt Katlama İle Pisagor Teoremine Ulaşma
Authors: Demirci, Sevin
Çontay, Emine Gaye
Abstract: Bu çalışmada bir dizi adımla Pisagor Teoremi’ne ulaşmayı içeren yağlı kâğıt katlama etkinlik görevi tasarlanmıştır. Çalışmanın başlıca amacı, öğrencilerin tümdengelimsel akıl yürütme ve mantıksal çıkarımın rolüne ilişkin anlayış kazanarak Pisagor Teoremi’ne yağlı kâğıt katlama etkinlikleri ile ulaşmalarıdır. Bunun yanısıra, üç farklı etkinlik içeren yağlı kağıt katlama görevinin yararlı olup olmadığının gözlenmesi ve öğretmenlerin yağlı kâğıt katlama görevini yakından tanımaları amaçlanmıştır. Etkinlik bir devlet okulunda öğrenim gören 20 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Yağlı kâğıt katlama etkinlik görevi öğrencilerle üç hafta boyunca toplam altı ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler yağlı kâğıt katlama görevinde, çalışma kağıtlarında bulunan adımları uygularken katlama aşamasında zorluk yaşamamışlar; fakat genel olarak cebirsel işlemleri yapmada ve bildikleri kavramları matematiksel olarak ifade etmeye çalışırken zorlanmışlardır. Öğrencilerin etkinliği uygulama sürecinde istekli ve keyif alarak etkinliğe katıldıkları gözlenmiştir. Yağlı kâğıt katlama görevinin teoremin niçin doğru olduğunu anlamalarını sağladığı ve açıklayıcı bir ispat niteliğinde olması açısından anlamlı öğrenmeyi destekleyici katkısı olduğu görülmüştür.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1205159
https://hdl.handle.net/11499/56372
ISSN: 2146-5711
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-04-19T163043.543.pdf595.71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

120
checked on May 27, 2024

Download(s)

42
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.