Browsing by Author Yaşar, Metin

Showing results 1 to 17 of 17
Issue DateTitleAuthor(s)
2014Attitudes toward statistics scale: validity and reliability studyYaşar, Metin 
2016Benlik Saygısı ve Okul Tükenmişliği Arasındaki İlişkide Öz Düzenlemenin Doğrudan ve Dolaylı RolüKapıkıran, Şahin ; Yaşar, Metin ; Acun Kapıkıran, Necla 
2017Bireysel Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Karar Verme StilleriKurban, Cennet; Yaşar, Metin 
2015Determination of relationship between the empathic tendency levels and thinking styles of preschool teacher candidatesYaşar, Metin ; Erol, Ahmet 
2019Development of a "Perceived Stress Scale" Based on Classical Test Theory and Graded Response ModelYaşar, Metin 
2021Examination of Items in a Teacher-Made Test in the context of Differential Item FunctioningAybek, Eren Can ; Yasar, Metin ; Kula Kartal, Seval 
2016High school students' attitudes towards mathematicsYaşar, Metin 
2003İlköğretim okullarında çatışmaya neden olan yönetici davranışları (Denizli ili örneği)Canbaz, Filiz
2014İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik ÇalışmasıYaşar, Metin 
2022Ölçeklerde İfade Etkisinin Farklı Boyutluluk Analizleriyle İncelenmesiAybek, Eren Can ; Kula Kartal, Seval ; Yaşar, Metin 
2004Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Yaz Okuluna Kayıt Yaptıran Öğrencilerin Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesiYaşar, Metin ; Balkıs, Murat 
2019A resilience scale development for university students: Validity and reliability study based on item response theoryYaşar, Metin ; Aybek, Eren Can 
2018Scaling of Ideal Teachers Characteristics with Pairwise Comparison Judgments According to Pre-service Teachers OpinionsYaşar, Metin 
2016Scaling the features considered to have affected the academic success of teacher candidates on the basis of rank-order judgement scaling techniqueYaşar, Metin 
2021Scoring Methods for Multiple Choice Tests: How does the Item Difficulty Weighted Scoring Change Student’s Test Results?Yaşar, Metin ; Kartal, Seval Kula ; Aybek, Eren Can 
2014SHORT FORM OF "MATHEMATICS ATTITUDE SCALE": ITS PSYCHOMETRIC PROPERTIESYaşar, Metin 
2014Türkiye'deki Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Bu Tutumlarını Etkileyen Faktörler*Yaşar, Metin ; Çermik, Hülya ; Güner, Necdet