Issue Date | Title | Author(s) |
2014 | Attitudes toward statistics scale: validity and reliability study | Yaşar, Metin |
2016 | Benlik Saygısı ve Okul Tükenmişliği Arasındaki İlişkide Öz Düzenlemenin Doğrudan ve Dolaylı Rolü | Kapıkıran, Şahin ; Yaşar, Metin ; Acun Kapıkıran, Necla |
2017 | Bireysel Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Karar Verme Stilleri | Kurban, Cennet; Yaşar, Metin |
2015 | Determination of relationship between the empathic tendency levels and thinking styles of preschool teacher candidates | Yaşar, Metin ; Erol, Ahmet |
2019 | Development of a "Perceived Stress Scale" Based on Classical Test Theory and Graded Response Model | Yaşar, Metin |
2021 | Examination of Items in a Teacher-Made Test in the context of Differential Item Functioning | Aybek, Eren Can ; Yasar, Metin ; Kula Kartal, Seval |
2016 | High school students' attitudes towards mathematics | Yaşar, Metin |
2003 | İlköğretim okullarında çatışmaya neden olan yönetici davranışları (Denizli ili örneği) | Canbaz, Filiz |
2014 | İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması | Yaşar, Metin |
2022 | Ölçeklerde İfade Etkisinin Farklı Boyutluluk Analizleriyle İncelenmesi | Aybek, Eren Can ; Kula Kartal, Seval ; Yaşar, Metin |
2004 | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Yaz Okuluna Kayıt Yaptıran Öğrencilerin Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesi | Yaşar, Metin ; Balkıs, Murat |
2019 | A resilience scale development for university students: Validity and reliability study based on item response theory | Yaşar, Metin ; Aybek, Eren Can |
2018 | Scaling of Ideal Teachers Characteristics with Pairwise Comparison Judgments According to Pre-service Teachers Opinions | Yaşar, Metin |
2016 | Scaling the features considered to have affected the academic success of teacher candidates on the basis of rank-order judgement scaling technique | Yaşar, Metin |
2021 | Scoring Methods for Multiple Choice Tests: How does the Item Difficulty Weighted Scoring Change Student’s Test Results? | Yaşar, Metin ; Kartal, Seval Kula ; Aybek, Eren Can |
2014 | SHORT FORM OF "MATHEMATICS ATTITUDE SCALE": ITS PSYCHOMETRIC PROPERTIES | Yaşar, Metin |
2014 | Türkiye'deki Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Bu Tutumlarını Etkileyen Faktörler* | Yaşar, Metin ; Çermik, Hülya ; Güner, Necdet |