Browsing by Author Özgüngör, Sevgi

Showing results 1 to 20 of 40  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2020Adaptation of Objectified Body Consciousness Scale for Youth to Turkish and to Investigate the Mediator Role of Self Objectification In the Relationship Between Social Media Usage and Desire to be LikedÖzgüngör, Sevgi ; Arıcıoğlu, Ahu 
2020The analysis of the relationships of attachment to mothers and fathers and achievement goal orientation and life satisfaction of adolescentsÖzgüngör, Sevgi 
2023Bilişötesi Farkındalık ile Derin ve Yüzeysel Öğrenme Yaklaşımları Arasındaki İlişkilerde Öz Kontrol-Öz Yönetimin Aracı RolüÖzgüngör, Sevgi ; Yıldırım, Gülten 
2015Course and instructor characteristics distinguishing highest and lowest student ratings of instructorsÖzgüngör, Sevgi ; Duru, E. 
2010THE EFFECT OF GRADE ON COLLEGE STUDENTS' EVALUATION OF THE TEACHERÖzgüngör, Sevgi 
2010Eğitim Fakültesi öğrencilerinin fakülte yaşantısına ilişkin doyum düzeylerini belirleyen öğrenci ve okul özellikleriÖzgüngör, Sevgi 
2013Eğitim süreci öğrenci değerlendirmeleri ölçeği’nin türkçeye uyarlama çalışması ve etkili öğretim elemanlarını tanımlayan alt boyutların belirlenmesiÖzgüngör, Sevgi 
2015Ergenlerde Başarı Amaç Yönelimleri, Cinsiyet ve Öğrenim Görülen Sınıf Düzeyinin Yaşam Doyumunu Yordama GücüÖzgüngör, Sevgi ; Oral, Tuncay ; Karababa, Ali
2021Ergenlerde sosyal biliş ve arkadaş ilişkileri arasındaki ilişkide mantikdııi inançlarin aracı rolüBatık Yılmaz, Ayşe
2009Ergenlerin sosyal destek düzeylerinin akademik başarı ve güdülenme düzeyi ile ilişkileriKapıkıran, Şahin ; Özgüngör, Sevgi 
2011Erikson'un psikososyal gelişim dönemleri ölçeklerinin Türk kültürüne uygunluğunun karşılaştırmalı olarak incelenmesi: Ön bulgularÖzgüngör, Sevgi ; Kapıkıran, Acun Necla 
2008Fine arts education students' motivation and achievement levels in teacher educationOzgungor, S ; Kapikiran, S 
2008Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine İlişkin Motivasyon ve Başarı DüzeyleriÖzgüngör, Sevgi ; Kapıkıran, Şahin 
2010Identifying dimensions of students'ratings that best predict students' self efficacy, course value and satisfactionÖzgüngör, Sevgi 
2004Interactions among elaborative interrogation, knowledge, and interest in the process of constructing knowledge from textOzgungor, S. ; Guthrie, J.T.
2014Kimlik ile Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkide Yakınlık ve Akademik Başarının Aracı RolüÖzgüngör, Sevgi 
2019Mediating role of goal orientations in the relationship between parental attachment and school life satisfactionKarababa, A.; Oral, Tuncay ; Özgüngör, Sevgi 
2023The Mediating Role of Self-Control-Self-Management in the Relationship between Metacognitive Awareness and Deep and Surface Learning ApproachesÖzGüngör, Sevgi ; Yıldırım, Gülten 
2003Mükemmeliyetçilik ve Özerklik Destekleyici Davranışların Amaç Tarzları ile İlişkisiÖzgüngör, Sevgi 
2008Öğrencilerin Öğretim Türü, Program Türü ve Fakülteyi Tercih Nedenlerine Göre Fakülte Yaşamından Aldıkları Doyum DüzeyleriÖzgüngör, Sevgi