09.05. Educational Sciences

Organization name
09.05. Educational Sciences
Parent OrgUnit
City
Denizli
Country
Turkey

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Results 141-160 of 578 (Search time: 0.025 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
1412022Ergenlerde Üstbiliş ve Sınav Kaygısı Arasındaki İlişkide Ruminasyon ve Bilişsel Esnekliğin Aracılık Rolü [Article]Balkıs, Murat ; Kırkık, Mertcan
1422009Ergenlerin sosyal destek düzeylerinin akademik başarı ve güdülenme düzeyi ile ilişkileriKapıkıran, Şahin ; Özgüngör, Sevgi 
1432011Erikson'un psikososyal gelişim dönemleri ölçeklerinin Türk kültürüne uygunluğunun karşılaştırmalı olarak incelenmesi: Ön bulgularÖzgüngör, Sevgi ; Kapıkıran, Acun Necla 
1442007Erken Ergenlik Döneminde İçsel-Dışsal Denetim Odağı Boyutları ve Cinsiyete Göre Mantıkdışı İnançlarÇivitci, Asım 
1452014Erken Ergenlikte Anne-baba Tutumlarının Yaşam Doyumu ve Depresyonla İlişkisi: Benlik Saygısının Aracılık RolüAcun Kapıkıran, Necla ; Körükçü, Özlem ; Kapıkıran, Şahin 
1462024Erratum: Habitus in elite public high schools: A case study from the perspectives of shareholders (International Journal of Educational Development (2024) 109, (S0738059324001330), (10.1016/j.ijedudev.2024.103107))Schoville, M.Ç.; Schoville, R.G.; Çöğmen, S. ; Yılmaz, Özelçi, S.
1472007Erteleme Davranışı ile İlişkili Temel Karakteristik ve Boyutların Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çerçevesinde İncelenmesiBalkıs, Murat ; Duru, Erdinç 
1482016Etkili Okul Yöneticisinin Epistemolojik İnançları ve Bu İnançların Öğretmenlerin Mesleki Performansına Etkisine İlişkin Öğretmen AlgılarıÖzkan Hıdıroğlu, Yeliz; Tanrıöğen, Abdurrahman 
1493-Mar-2016Ev ödevleri motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasıDuru, Sibel ; Çöğmen, Suna 
1502018Evaluating performance of missing data imputation methods in IRT analysesKalkan, Ömür Kaya ; Kara, Y; Kelecioglu, H
1512017An evaluation of 2Nd grade English curriculum within a participant oriented program evaluation approachKandemir, Anıl ; Tok, Şükran 
122020An Evaluation of 4PL IRT and DINA Models for Estimating Pseudo -Guessing and Slipping ParametersKalkan, Ömür Kaya ; Cuhadar, I
132021Evaluation of the Academic Achievement of Vocational School of Higher Education Students Through Artificial Neural NetworksKalkan, Omur Kaya ; Cosguner, Tolga 
142012The Evaluation of The Basic Skills in Violin Training by Many Facet Rasch ModelAkın Şişman, Özlem ; Baştürk, Ramazan 
152007The evaluation of the major characteristics and aspects of the procrastination in the framework of psychological counseling and guidanceBalkıs, Murat ; Duru, Erdinç 
162014Evlenmek Amacıyla Evden Kaçan Kız Ergenler Bir Olgubilim ÇalışmasıDuru, Erdinç ; Arslan, Gökmen
172020Evlilik Ölçeği: Evliliğe İlişkin Niyet, Evliliğe Yönelik Genel Tutumlar ve Evliliğe Yönelik Beklenti Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik AnalizleriGüzel, Nuran Ceren 
182020Examination of 21st-century competencies and skills of graduates from the perspective of sector representatives and academiciansDuru, Erdinç ; Paksu, Asuman Duatepe ; Balkıs, Murat ; Duru, Sibel ; Bakay, ME
1915-Feb-2019The examination of competencies in master’s degree programs in the context of lifelong learning key competenciesTuncel, İbrahim 
202019An Examination of Correlation between Cultural Intelligence Level and AggressionDoğutaş, Aysun