Issue Date | Title | Author(s) |
2020 | Aiding culturally responsive assessment in schools in a globalising world | Nortvedt, G.A.; Wiese, E.; Brown, M.; Burns, D.; McNamara, G.; O’Hara, J.; Altrichter, H. |
2020 | Testing the KAPS model of reading comprehension in a Turkish elementary school context from low socioeconomic background | Yildirim, K.; Cetinkaya, F.C.; Ates, S.; Kaya, Dudu; Rasinski, T. |
2020 | An emotion focused approach in predicting teacher burnout and job satisfaction | Atmaca, Çağla ; Rızaoğlu, Filiz ; Türkdoğan, Turgut ; Yaylı, Demet |
2020 | Description of psychosocial traits of preschool education teachers and investigation of correlations between these traits | Beceren, B.O.; Özdemir, Atiye Adak |
2020 | The effect of portfolio-keeping on EFL young learners' writing achievement and their motivation towards writing | Arslan, Recep Şahin ; Gümüs, S.N. |
2020 | Gender Differences in the Organizational Structure of the Rational/Irrational Beliefs in Depressive Symptoms | Balkıs, Murat ; Duru, Erdinç |
2020 | Induction of somatic and gynogenic regeneration in Tunceli garlic (Allium tuncelianum) | Kaska, Arzu ; Çelebi-Toprak, Fevziye ; Alan, Ali Ramazan |
2020 | Genetically pure Turkish onion (Allium cepa L.) lines | Kaska, Arzu ; Çelebi-Toprak, Fevziye ; Alan, Ali Ramazan |
2020 | Teachers responding to cultural diversity: case studies on assessment practices, challenges and experiences in secondary schools in Austria, Ireland, Norway and Turkey | Herzog-Punzenberger, B.; Altrichter, H.; Brown, M.; Burns, D.; Nortvedt, G.A.; Skedsmo, G.; Wiese, E. |
2020 | Correction to: Teachers responding to cultural diversity: case studies on assessment practices, challenges and experiences in secondary schools in Austria, Ireland, Norway and Turkey (Educational Assessment, Evaluation and Accountability, (2020), 32, 3, (395-424), 10.1007/s11092-020-09330-y) | Herzog-Punzenberger, B.; Altrichter, H.; Brown, M.; Burns, D.; Nortvedt, G.A.; Skedsmo, G.; Wiese, E. |
2020 | Role of teacher-related factors and educational resources in science literacy: An international perspective | Kalkan, Ömür Kaya ; Altun, A.; Atar, B. |
28-Oct-2018 | 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Öğretmen Formu) | İvrendi, Asiye ; Erol, Ahmet |
30-Oct-2020 | Okuduğunu anlamayı değerlendirmeye dönük ölçünleştirilmiş görev biçimleri: Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitapları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme | Çetinkaya, Gökhan ; Yolcusoy, Özlem |
25-Oct-2020 | Dilbilgisi öğretiminde eğitim bilimsel yaklaşımlar | Çetinkaya, Gökhan ; Yolcusoy, Özlem |
25-Oct-2020 | Özetleme stratejilerinin kullanımı ile özetleme başarımı arasındaki ilişki | Çetinkaya, Gökhan ; Şentürk, Rahime; Dikici, Ayhan |
11-Sep-2020 | A comparative evaluation on silent and read-aloud revisions of written drafts | Çetinkaya, Gökhan |
2020 | Ergenlerde Üstbiliş ve Sınav Kaygısı Arasındaki İlişkide Ruminasyon ve Bilişsel Esnekliğin Aracılık Rolü [Master Thesis] | Kırkık, Mertcan |
27-Apr-2020 | Ortaokul Türkçe dersi sınav sorularının Program’daki kazanımlara göre incelenmesi | Aydın, Mustafa ; Uçgun, Duygu |
26-Jun-2020 | Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin okuma sürecinde bilinmeyen sözcüklerle karşılaşınca başvurdukları çıkarım stratejilerine ilişkin görünümleri | Ülper, Hakan; Çetinkaya, Gökhan |
1-Apr-2020 | Ortaokul matematik ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirliği ve anlaşılabilirliği üzerine öğretmen öğrenci görüşleri | Çelik, Tuğba; Çetinkaya, Gökhan ; Aydoğan Yenmez, Arzu |