Eğitim Fakültesi Koleksiyonu Collection home page

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1281 to 1300 of 2097
Issue DateTitleAuthor(s)
2020Aiding culturally responsive assessment in schools in a globalising worldNortvedt, G.A.; Wiese, E.; Brown, M.; Burns, D.; McNamara, G.; O’Hara, J.; Altrichter, H.
2020Testing the KAPS model of reading comprehension in a Turkish elementary school context from low socioeconomic backgroundYildirim, K.; Cetinkaya, F.C.; Ates, S.; Kaya, Dudu; Rasinski, T.
2020An emotion focused approach in predicting teacher burnout and job satisfactionAtmaca, Çağla ; Rızaoğlu, Filiz ; Türkdoğan, Turgut ; Yaylı, Demet 
2020Description of psychosocial traits of preschool education teachers and investigation of correlations between these traitsBeceren, B.O.; Özdemir, Atiye Adak 
2020The effect of portfolio-keeping on EFL young learners' writing achievement and their motivation towards writingArslan, Recep Şahin ; Gümüs, S.N.
2020Gender Differences in the Organizational Structure of the Rational/Irrational Beliefs in Depressive SymptomsBalkıs, Murat ; Duru, Erdinç 
2020Induction of somatic and gynogenic regeneration in Tunceli garlic (Allium tuncelianum)Kaska, Arzu ; Çelebi-Toprak, Fevziye ; Alan, Ali Ramazan 
2020Genetically pure Turkish onion (Allium cepa L.) linesKaska, Arzu ; Çelebi-Toprak, Fevziye ; Alan, Ali Ramazan 
2020Teachers responding to cultural diversity: case studies on assessment practices, challenges and experiences in secondary schools in Austria, Ireland, Norway and TurkeyHerzog-Punzenberger, B.; Altrichter, H.; Brown, M.; Burns, D.; Nortvedt, G.A.; Skedsmo, G.; Wiese, E.
2020Correction to: Teachers responding to cultural diversity: case studies on assessment practices, challenges and experiences in secondary schools in Austria, Ireland, Norway and Turkey (Educational Assessment, Evaluation and Accountability, (2020), 32, 3, (395-424), 10.1007/s11092-020-09330-y)Herzog-Punzenberger, B.; Altrichter, H.; Brown, M.; Burns, D.; Nortvedt, G.A.; Skedsmo, G.; Wiese, E.
2020Role of teacher-related factors and educational resources in science literacy: An international perspectiveKalkan, Ömür Kaya ; Altun, A.; Atar, B.
28-Oct-20184-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Öğretmen Formu)İvrendi, Asiye ; Erol, Ahmet 
30-Oct-2020Okuduğunu anlamayı değerlendirmeye dönük ölçünleştirilmiş görev biçimleri: Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitapları üzerine karşılaştırmalı bir incelemeÇetinkaya, Gökhan ; Yolcusoy, Özlem 
25-Oct-2020Dilbilgisi öğretiminde eğitim bilimsel yaklaşımlarÇetinkaya, Gökhan ; Yolcusoy, Özlem 
25-Oct-2020Özetleme stratejilerinin kullanımı ile özetleme başarımı arasındaki ilişkiÇetinkaya, Gökhan ; Şentürk, Rahime; Dikici, Ayhan
11-Sep-2020A comparative evaluation on silent and read-aloud revisions of written draftsÇetinkaya, Gökhan 
2020Ergenlerde Üstbiliş ve Sınav Kaygısı Arasındaki İlişkide Ruminasyon ve Bilişsel Esnekliğin Aracılık Rolü [Master Thesis]Kırkık, Mertcan
27-Apr-2020Ortaokul Türkçe dersi sınav sorularının Program’daki kazanımlara göre incelenmesiAydın, Mustafa ; Uçgun, Duygu 
26-Jun-2020Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin okuma sürecinde bilinmeyen sözcüklerle karşılaşınca başvurdukları çıkarım stratejilerine ilişkin görünümleriÜlper, Hakan; Çetinkaya, Gökhan 
1-Apr-2020Ortaokul matematik ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirliği ve anlaşılabilirliği üzerine öğretmen öğrenci görüşleriÇelik, Tuğba; Çetinkaya, Gökhan ; Aydoğan Yenmez, Arzu
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1281 to 1300 of 2097