Issue Date | Title | Author(s) |
2014 | Aile Gereksinimlerini Belirleme Aracının Geçerlik ve Güvenirliğinin Güncellenmesi | Cavkaytar, Atilla; Ardıç, Avşar ; Aksoy, Veysel |
2006 | Ana babaya bağlanma ölçeği: Türk üniversite öğrencilerinde psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesi | Kapçı, Emine Gül; Küçüker, Sevgi |
2015 | Comparison of the self-concepts, social skills, problem behaviors, and loneliness levels of students with special needs in inclusive classrooms | Küçüker, Sevgi ; Tekinarslanb, I.C. |
2006 | The development and psychometric evaluation of a support scale for pre-school inclusion | Küçüker, Sevgi ; Acarlar, F.; Kapci, E.G. |
2021 | Effectiveness of the Embedded Instructions Provided by Preschool Teachers on the Acquisition of Target Behaviors by Inclusion Students | Firat, Ozgul Aldemir ; Ergenekon, Yasemin |
2011 | Evaluation of the turkish version of the "ages and stages questionnaires: Social-emotional" in identifying children with social-emotional problems | Küçüker, Sevgi ; Kapci, E.G.; Uslu, R.I. |
2015 | Examination of the psychometric properties of the children’s loneliness scale for students with and without special needs in inclusive classrooms* | Tekinarslan, İlknur Çifci; Küçüker, Sevgi |
2012 | Exploring the validity and reliability of Turkish version of Gilliam autism rating scale-2: Turkish standardization study | Diken, İbrahim H.; Ardıç, Avşar ; Diken, Özlem; Gilliam, JE |
2010 | How Applicable Are Ages and Stages Questionnaires for Use With Turkish Children? | Kapci, E.G.; Küçüker, Sevgi ; Uslu, R.I. |
2015 | The instructıon methods in teachıng mathematıcs to preschool students wıth specıal need | Aydemir, Tamer ; Çürük, Çiğdem |
2016 | Investigating the attıtudes of pre-service psychological counseling and guidance teachers towards the preparation process of individualized educational program | Aydemir, Tamer ; Coşguner, Tolga |
2022 | Küçük Grup Öğretim Düzenlemesiyle Zincirleme Beceri Öğretiminin Yapıldığı Araştırmaların İncelenmesi | Aldemir Fırat, Özgül |
2014 | Ortaçağ islam toplumlarinda zihinsel yetersizliği olan bireylerin toplumsal statüleri ve eğitimleri | Aksoy, Veysel |
2023 | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Tipik Gelişim Gösteren Çocuklarından Beklentileri | Elumar, Elif ; Sani Bozkurt, Sunagül |
2006 | The Parental Bonding Instrument: Evaluation of psychometric properties with Turkish university students | Kapcı, Emine Gül; Küçüker, Sevgi |
2014 | Peer Acceptance of Children with Disabilities in Inclusive Kindergarten Classrooms | Küçüker, Sevgi ; Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin ; Çürük, Çiğdem |
2021 | Peer-Mediated Interventions to Improve Social Interaction in Early Childhood Inclusive Practices | Tikiroglu, Cigdem ; ozen, Arzu |
2012 | Rehber Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberliğe İlişkin Öz-Yeterlik Algıları | Yüksel, Kenan; Diken, İbrahim; Aksoy, Veysel ; Karaaslan, Özcan |
2009 | Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi | Aksoy, Veysel ; İken, İbrahim H. D |
2015 | A review of the articles about TouchMath | Aydemir, Tamer |
2022 | Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kaygıları ve Problem Çözmeye İlişkin İnançlarının İncelenmesi | Altunbaşak, Merve; Merç, Ati |
Sep-2008 | Sınıf öğretmeni adaylarının yeni ilköğretim matematik dersi programının sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazır bulunuşluk düzeyleri | Aydemir, Tamer |
2017 | The views of preservice teachers studying at undergraduate programs and receiving pedagogical formation program towards the inclusion | Talas, S.; Aydemir, Tamer |