Browsing by Department 09.11. Special Education

Showing results 1 to 23 of 23
Issue DateTitleAuthor(s)
2014Aile Gereksinimlerini Belirleme Aracının Geçerlik ve Güvenirliğinin GüncellenmesiCavkaytar, Atilla; Ardıç, Avşar ; Aksoy, Veysel 
2006Ana babaya bağlanma ölçeği: Türk üniversite öğrencilerinde psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesiKapçı, Emine Gül; Küçüker, Sevgi 
2015Comparison of the self-concepts, social skills, problem behaviors, and loneliness levels of students with special needs in inclusive classroomsKüçüker, Sevgi ; Tekinarslanb, I.C.
2006The development and psychometric evaluation of a support scale for pre-school inclusionKüçüker, Sevgi ; Acarlar, F.; Kapci, E.G.
2021Effectiveness of the Embedded Instructions Provided by Preschool Teachers on the Acquisition of Target Behaviors by Inclusion StudentsFirat, Ozgul Aldemir ; Ergenekon, Yasemin
2011Evaluation of the turkish version of the "ages and stages questionnaires: Social-emotional" in identifying children with social-emotional problemsKüçüker, Sevgi ; Kapci, E.G.; Uslu, R.I.
2015Examination of the psychometric properties of the children’s loneliness scale for students with and without special needs in inclusive classrooms*Tekinarslan, İlknur Çifci; Küçüker, Sevgi 
2012Exploring the validity and reliability of Turkish version of Gilliam autism rating scale-2: Turkish standardization studyDiken, İbrahim H.; Ardıç, Avşar ; Diken, Özlem; Gilliam, JE
2010How Applicable Are Ages and Stages Questionnaires for Use With Turkish Children?Kapci, E.G.; Küçüker, Sevgi ; Uslu, R.I.
2015The instructıon methods in teachıng mathematıcs to preschool students wıth specıal needAydemir, Tamer ; Çürük, Çiğdem
2016Investigating the attıtudes of pre-service psychological counseling and guidance teachers towards the preparation process of individualized educational programAydemir, Tamer ; Coşguner, Tolga 
2022Küçük Grup Öğretim Düzenlemesiyle Zincirleme Beceri Öğretiminin Yapıldığı Araştırmaların İncelenmesiAldemir Fırat, Özgül 
2014Ortaçağ islam toplumlarinda zihinsel yetersizliği olan bireylerin toplumsal statüleri ve eğitimleriAksoy, Veysel 
2023Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Tipik Gelişim Gösteren Çocuklarından BeklentileriElumar, Elif ; Sani Bozkurt, Sunagül
2006The Parental Bonding Instrument: Evaluation of psychometric properties with Turkish university studentsKapcı, Emine Gül; Küçüker, Sevgi 
2014Peer Acceptance of Children with Disabilities in Inclusive Kindergarten ClassroomsKüçüker, Sevgi ; Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin ; Çürük, Çiğdem
2021Peer-Mediated Interventions to Improve Social Interaction in Early Childhood Inclusive PracticesTikiroglu, Cigdem ; ozen, Arzu
2012Rehber Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberliğe İlişkin Öz-Yeterlik AlgılarıYüksel, Kenan; Diken, İbrahim; Aksoy, Veysel ; Karaaslan, Özcan
2009Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesiAksoy, Veysel ; İken, İbrahim H. D
2015A review of the articles about TouchMathAydemir, Tamer 
2022Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kaygıları ve Problem Çözmeye İlişkin İnançlarının İncelenmesiAltunbaşak, Merve; Merç, Ati 
Sep-2008Sınıf öğretmeni adaylarının yeni ilköğretim matematik dersi programının sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazır bulunuşluk düzeyleriAydemir, Tamer 
2017The views of preservice teachers studying at undergraduate programs and receiving pedagogical formation program towards the inclusionTalas, S.; Aydemir, Tamer