Issue Date | Title | Author(s) |
2024 | Prospective mathematics teachers’ mental actions related to debugging in technology supported mathematical modeling | Aktaş, S.E.; Hıdıroğlu, Ç.N. |
2024 | The mediating role of attention control dimension of self-regulation in the relationship between academic self-efficacy and academic goal orientation | Tuncel, İ. ; Ayvaz-Tuncel, Z. |
2025 | Social studies-specific field skills acquired by primary school students in the process of virtual museum education | Erol, Mustafa; Erol, Ahmet ; Ozdemir, Fatih |
2025 | Examination of sibling relationships of typically developing children with siblings with special needs | Elumar-Efe, Elif ; Sani-Bozkurt, Sunagul |
2024 | Family-of functioning,self-differentiation, and relationship satisfaction: a mediation model among engaged and married individuals | Oselemis, Fikriye Eylem; Turkdogan, Turgut |
2024 | Öğretmenlerin Denetime Yönelik Tutumları ile Mesleki Gelişimleri Arasındaki İlişki: Kanonik Korelasyon Analizi | Ordu, Aydan ; Altınmakas, Nurseli; Erdoğan, Mehmet |
2024 | Okul Öncesi Eğitimde Anadolu Masal Anlatıcılığının Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri | Uç, Zeynep; Tuncel, İbrahim |
2024 | Assessment and Evaluation in Elt in the Era of Digitalization | Paker, T. |
2024 | Okuduğu anlama için tanımlanmış bilişsel düzeyler nelerdir? Geniş ölçekli ölçme uygulamalarının okuduğunu anlama çerçevelerine dayalı bir inceleme | Kula Kartal, Seval |
2024 | Portfolyoya dayalı durum belirlemenin öğrencilerin dinlemeye yönelik üstbilişsel farkındalık, motivasyon ve başarısına etkisi | Aydın, M; Yıldırım, Özen |
2024 | A bibliometric analysis of ten years on positive psychology in foreign/second language education (2012-2022) | Canlı, Naile; Höl, Devrim |
2024 | Bibliometric analysis of covid-19 publications in education between 2020 and 2022 | Erdoğan, Mehmet; Tanrıöğen, Zeynep Meral |
2024 | Risky Play Approaches of Educators in German and Turkish Nature-Based Preschools | Deniz, Umay Hazar; Kalburan, Nilgun Cevher |
2024 | A Practical Guide To Item Bank Calibration With Multiple Matrix Sampling | Aybek, Eren Can ; Arikan, Serkan; Ertas, Gunes |
2024 | Circumplex Model of Family Dynamics in Turkish Families: a Comparative Typological Perspective | Turkdogan, T. ; Duru, E. ; Balkis, M. |
2024 | Öğretmenlerin Mesleki Tatmin Düzeylerini Belirleme Ölçeği (ÖMTÖ) geliştirme çalışması | Yurdakal, İbrahim Halil ; Aktaş, Mehmet Emin |
2024 | Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programlarının yükseköğretim kurulu’nun yetki devri öncesindeki durumu | Yıldırım, Gülten ; Pala, Çiğdem Baki |
2024 | Yağlı kâğıt etkinlikleri yoluyla zihnin geometrik alışkanlıkları üzerine bir inceleme | Aktaş, Süleyman Emre; Çontay, Emine Gaye |
2024 | Understanding and managing change in educational organizations | Çobanoğlu, Fatma |
2024 | The predictive power of students' metacognition and perceptions of ınstructional competencies of ınstructors on academic life satisfaction | Tuncel, Zeynep Ayvaz ; Tuncel, İbrahim |