Showing results 1 to 100 of 494
next >
Issue Date | Title | Author(s) |
2022 | 0-6 – 60-? Hand in Hand: Reflections from an Intergenerational Interaction Study | Gültekin, Mehmet; Alan, Ümran; Yıldırım, Aslı; Erbil Kaya, Özlem Melek; Sinoğlu Günden,Tuğçe; Oğuz İpek, Tuba |
2015 | 12 Haftalık uyum ve hazırlık süreci uygulamalarına 1. sınıf öğretmenlerinin görüşleri | Susar, Fatma Kırmızı |
2021 | 1924-1981 arası Türkçe öğretim programlarında ilk okuma yazma öğretimi | Yurdakal, İbrahim Halil ; Yurdakal, Ayşe |
Aug-2019 | 2018 görsel sanatlar öğretim programındaki kazanımların uygulanabilirliğinin incelenmesi | Yurdakal, Ibrahim Halil |
2014 | 4-5 yaş çocuklarının sosyal yetkinlik, saldırganlık, kaygı düzeyleri ile anne-babalarının ebeveyn özyeterliği algısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi [Article] | Gülay Ogelman, Hülya ; Çiftci Topaloğlu , Zeynep |
2022 | 4-6 Yaş Çocuğu Olan Ailelerde Akşam Yemeği Sırasında Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi ve Teknoloji Kullanımı | Harmandar, Dilara ; Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin |
28-Oct-2018 | 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Öğretmen Formu) | İvrendi, Asiye ; Erol, Ahmet |
3-May-2018 | 4-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin demografik değişkenler ve sosyo-dramatik oyun oynama sıklığı açısından incelenmesi | İvrendi, Asiye ; Erol, Ahmet |
2014 | 4. Sınıf türkçe ders kitabı metinlerinde yer alan değerler | Kırmızı Susar, Fatma |
2011 | 5-6 Yas grubu cocuklarda okula uyum ve Akran iliskileri | Ogelman, Hülya Gülay |
2020 | 5-6 yaş çocuklarda psikolojik iyi oluş: Bir model önerisi ve ebeveynler ile öğretmenlerin kişilik tipleri, ego durumları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin yordayıcı rolü | Atan, Abdullah |
2013 | 5-6 Yaş çocuklarinin akran ilişkileri ve sosyal konumlarinin okula uyum düzeyleri üzerindeki yordayici etkisi (boylamsal çalışma) | Gülay Ogelman, Hülya ; Erten, Hatice |
2017 | 5-6 Yaş Çocuklarının Sayı Kavramı Becerilerinin Ebeveyn ve Öğretmen Değişkenleri Açısından Yordanması | Güleç, Nafiye; İvrendi, Asiye |
2022 | 60- 72 Aylık Çocukların Öz-Düzenleme Becerileri, Sosyal Yetkinlik Davranışları ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | Işıksolu Ayşel, Yeşim; Tok, Emel |
2015 | 68-72 Aylık Okul Öncesine ve İlkokula Devam Eden Çocukların Okula Uyum ve Öğretmenleriyle İlişkilerinin Karşılaştırılması | Ogelmani, Hülya Gülay ; Seçerii, Zarife; Gündoğan, Aysun ; Bademc, Dursun |
2014 | The academic expectations of academic staff from their universities | Karaca, Feyyaz ; Erdem, Ali Rıza |
2023 | Açık Hava Oyun Parklarında Riskli Oyuna Çok Yönlü Bakış | Cevher Kalburan, Nilgün ; Pamuk, Deniz; Koşan, Yekta |
2012 | The adaptation of How I Learn Inventory into Turkish: Validity and reliability studies | Dogan, Birsen ; Çermik, Hülya |
2012 | ADAPTATIÖN STUDY OF THE PRESCHOOL PLAY BEHAVIOUR SCALE (PPBS) TO TURKISH | Ogelman, Hülya Gülay |
2019 | Aggression and peer victimization in four-year-old children | Gülay Ogelman, H.; Erten Sarikaya, H.; Erol, Ahmet. |
2019 | Aile i?letişim becerileri psikoeğitim programının eşlerin evlilik doyumuna etkisi | Atan, Abdullah ; Buluş, Mustafa |
2016 | Aile iletişim becerileri psikoeğitim programının ebeveynlerin iletişim becerilerine, çift uyumuna, evlilik doyumuna ve 5-6 yaş çocuklarının sosyal duygusal uyumuna etkisi | Atan, Abdullah |
2020 | Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programının Eşlerin İletişim Becerilerine ve Çift Uyumuna Etkisi*** | Atan, Abdullah ; Buluş, Mustafa |
2017 | Akademisyenlerin akademik teşviğe ilişkin görüş ve düşünceleri | Okumuş, Kübra; Yurdakal, İbrahim Halil |
2017 | Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme | Kumral, Orhan ; Şahin, Abdurrahman |
2016 | Anadili Türkçe olmayan öğrencilere Türkçe öğretimi | Yurdakal, İbrahim Halil |
2018 | Analysis of pre-service teachers' attitude toward critical thinking in terms of several variables | Akkaya, N; Isci, C; Susar Kırmızı, Fatma |
2013 | Analysis of the relation between academic procrastination, academic rational/irrational beliefs, time preferences to study for exams, and academic achievement: A structural model | Balkıs, Murat ; Duru, Erdinç ; Buluş, Mustafa |
2008 | Analyzing process quality of early childhood education with many facet rash measurement model | Baştürk, Ramazan ; Işıkoglu, Nesrin |
2016 | ANAOKULUNA DEVAM EDEN ÇOCUKLARDA SERBEST VE HAREKETLİ OYUN DÜZENLEMELERİNİN AKRAN İLİŞKİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ | Gülay, Hülya Ogelman ; Gündoğan, Aysun ; Sarıkaya, Hatice Erten; Önder, Alev |
2013 | Anne tutumlarının 5-6 yaş çocuklarının sosyal becerilerini ve Okula uyumlarını yordayıcı etkisi | Gülay Ogelman, Hülya ; Önder, Alev; Seçer, Zarife; Erten, Hatice |
2008 | Anne ve Babaların Oyuna Katılımı | Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu ; Bora, Asiye İvrendi |
30-Jun-2016 | Anne-baba-öğretmen görüşlerine göre küçük çocukların olumlu sosyal davranışları ve anne-baba-çocuk olumlu sosyal davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi | Gülay Ogelman, Hülya ; Canbeldek, Merve |
2009 | Assessing in-service teachers' instructional beliefs about student-centered education: A Turkish perspective | Işıkoğlu, Nesrin. ; Basturk, R.; Karaca, Feyyaz. |
2006 | Assessment of Thinking Styles Inventory, Academic Achievement and Student Teacher's Characteristics | Buluş, Mustafa |
2015 | ATATÜRK’ÜN KADINA VE KADIN EĞİTİMİNE VERDİĞİ ÖNEM | Erdem, Ali Rıza |
2021 | Attitude Scale for Digital Writing (DWS): Scale Development Study | Kirmizi, Fatma Susar ; Kapikiran, Sahin ; Akkaya, Nevin |
2023 | Babaların Çocuklarına Yönelik Algısı: İlk Babalık Deneyimleri | Canbeldek, Merve ; Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin ; Erol, Ahmet |
2010 | Başarılı zeka kuramına dayalı eğitim uygulamaları | Tok, Emel ; Sevinç, Müzeyyen |
2024 | Bebeklerde dijital teknoloji kullanımı ve dijital ebeveynlik davranışları ölçeklerinin geliştirilmesi | Harmandar Ergül, Dilara ; Işıkoğlu, Nesrin |
2021 | Bebeklerin Teknolojik Araçları Kullanmalarıyla İlgili Anne Görüşleri | Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu ; Ergenekon, Erinç |
2016 | Beş Yaş Çocuklarının Akran Şiddetine Maruz Kalma ve Akran Şiddetini Uygulama Düzeylerinin İzlenmesi | Ogelman, Hülya Gülay ; Sarıkaya, Hatice Erten |
2015 | BEŞ-ALTI YAŞ ÇOCUKLARI İÇİN DUYGU DÜZENLEME STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ'NİN GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI | Ecirli, Hatice; Ogelman, Hülya Gülay |
2023 | Bibliyoterapi yönteminin 5-6 yaş çocukların psikolojik iyi oluş düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi | Şahin, Güliz; Parmaksız Günay, Fatma; Buluş, Mustafa |
2019 | Bilgi çağında eğitim olgusu | Yurdakal, İbrahim Halil |
2019 | Bilgi çağında eğitim olgusu üzerine | Yurdakal, İbrahim Halil |
2023 | Bilgi çağında öğrenme | Yurdakal, İbrahim Halil |
2013 | Bilgi toplumunda üniversitenin değişen rolleri ve görevleri | Erdem, Ali Rıza |
2012 | Bilim İnsanı Yetiştirmede Araştırma Eğitimi | Erdem, Ali Rıza |
2012 | Bilim İnsanı Yetiştirmede Etik Eğitimi | Erdem, Ali Rıza |
2015 | Bilimin doğası etkinliklerinin öğrencilerin kavramsal anlama, bilimsel süreç becerileri ve bilimin doğası anlayışlarına etkisi | Türköz, Gülözge |
2022 | Bioplastics / Biopolymers: How Aware Are We? | Işıtan, Arzum ; Gök, Cem ; Sulak, Mine ; Kırmızı, Fatma ; Onar, Volkan ; Kutlubay, Ramazan Çağrı |
2020 | Bir Adım da Biz Atalım: Okuyalım Paylasalım, Okutalım Ve Yayalım | Doğan, Birsen ; Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım; Çermik, Hülya |
6-Jan-2014 | Birinci sınıfa başlayan çocukların, velilerin ve öğretmenlerin okula uyumlarının incelenmesi | Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin ; Şimşek, Zeynep Ceren |
2016 | BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ | Doğan, Birsen ; Kaya, Dudu |
2013 | Changing roles and missions of university in information society | Erdem, Ali Rıza |
2011 | Children in need of protection and learning about the soil: A soil education project with children in Turkey | Gülay, Hülya; Önder, Alev; Turan-Güllaç, Esin ; Yılmaz, Şevket |
2022 | Children's geometric skills: Any ties to self-regulation skills? | Ivrendi, Asiye ; Erol, Ahmet ; Atan, Abdullah |
2021 | Children's Play Preferences and Behaviors in Digital or Non-Digital Play | Isikoglu, Nesrin ; Bayraktaroglu, Eda ; Ayekin Dulger, Derya Neval |
2019 | Children, mothers, and preschool teachers’ perceptions of play: Findings from Turkey and Norway | İvrendi, Asiye ; Cevher-Kalburan, Nilgün ; Sandseter, Ellen Beate Hansen; Storli, Rune; Sivertsen, Anne Holla |
2016 | Choice-driven peer play, self-regulation and number sense | İvrendi, Asiye |
2014 | Comparing and contrasting primary school playgrounds in Turkey and Australia | Chancellor, B.; Cevher-Kalburan, N. |
2020 | Comparing the effects of different book reading techniques on young children’s language development | Şimşek, Zeynep Ceren ; Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin |
2013 | Comparing the teacher s opinions regards to teacher s and student s guide book in terms of different variables | Susar Kırmızı, Fatma ; Kayhan, Hüseyin Cahit; Yurdakal, İbrahim Halil ; Bıçak, Eda; Kıran, Hüseyin |
2018 | Comparison of basic education reading and writing applications in Turkey and Britain | Yurdakal, İbrahim Halil |
12-Oct-2015 | Comparison of environmental attitudes and experiences of five-year-old children receiving preschool education in the village and city centre | Durkan, Nazmi ; Güngör, Hande ; Fetihi, Leyla; Erol, Ahmet ; Gülay Ogelman, Hülya |
2023 | Comparison of quality and risky play opportunities of playgrounds in Germany | Deniz, Umay Hazar; Kalburan, Nilgun Cevher |
2012 | Comparison of Teachers and Teacher Candidates in terms of Their Environmental Attitudes | Kandir, A; Yurt, O; Cevher Kalburan, Nilgün |
2018 | Cort 5 düşünme programı aracılığıyla sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri ve eğilimleri | Çatalbaş, Gülsüm |
2021 | COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri | Yurdakal, İbrahim Halil ; Kırmızı, Fatma Susar |
2022 | The Covid-19 pandemic: Its reflections on education and reading skills | Yurdakal, İbrahim Halil |
2009 | Crawling in the Virtual Environment: Prospective Teachers' Usage of Google Search Engine | Şahin, Abdurrahman ; Çermik, Hülya ; Doğan, Birsen |
2021 | Çevre, Sanat ve Yaratıcılık | Cevher Kalburan, Nilgün ; Bayraktaroğlu, Eda |
2020 | Çocuk kitaplarının okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri ve kitap incelemesi çerçevesinde değerlendirilmesi | Adak Özdemir, Atiye ; Özdemir Beceren, Burcu |
2022 | Çocuklar için Felsefe (P4C) Eğitiminde Diyaloğun Önemi | Kökten, Hasret |
2022 | Çocuklara medya alanındaki mesleklerin tanıtımı | Erol, Mustafa; Erol, Ahmet |
2021 | Çocuklarda Psikolojik İyi Oluş: Bir Model Önerisi ve Ölçek Geliştirme Çalışması | Atan, Abdullah ; Buluş, Mustafa |
2021 | Çocukların Dijital veya Dijital Olmayan Oyun Tercihleri ve Davranışları Children's Play Preferences and Behaviors in Digital or Non-Digital Play | Işıkoğlu, Nesrin ; Bayraktaroğlu, Eda ; Ayekin Dülger, Derya Neval |
2012 | Çı̇zgı̇ fı̇lmlerı̇n çocukların davranışları üzerı̇ndekı̇ etkı̇sı̇nı̇n anne görüşlerı̇ne göre incelenmesi | Adak Özdemir, Atiye ; Ramazan, Müslimat Oya |
2019 | Değişen sınıf eğitimi lisans programının incelenmesi | Yurdakal, İbrahim Halil |
2018 | Değişen sınıf öğretmenliği lisans program içeriğinin incelenmesi | Yurdakal, İbrahim Halil |
1998 | Denizli ili ağır zeybek oyunlarının incelenmesi | Tegiz, Ramazan |
2007 | Denizli ili ilköğretim okullarında çalışan birinci sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri | Doğan, Birsen |
2014 | DENİZLİ İLİNDE BULUNAN RESMİ VE ÖZEL ANAOKULU BAHÇELERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ | Cevher Kalburan, Fatma Nilgün |
2020 | Description of psychosocial traits of preschool education teachers and investigation of correlations between these traits | Beceren, B.O.; Özdemir, Atiye Adak |
2015 | Determination of relationship between the empathic tendency levels and thinking styles of preschool teacher candidates | Yaşar, Metin ; Erol, Ahmet |
2015 | Determine The Relationship Between The Disposition of Critical Thinking and The Perception About Problem Solving Skills | Kırmızı, Fatma Susar ; Saygi, C; Yurdakal, İbrahim Halil |
2015 | Determining the level of involving environmental education activities in the monthly plans and daily educational flows of preschool teachers | Gülay Ogelman, Hülya ; Erol, Ahmet ; Yıldırım, Raziye; Coşkun, Esra; Kılınç, Hakkı |
2018 | Developing a test for geometry and spatial perceptions of 5-6 year old children | İvrendi, Asiye ; Erol, Ahmet ; Atan, Abdullah |
2018 | Developing an instrument for measuring self-regulation skills of 4-6 - year -old children (mother form) | Erol, Ahmet ; İvrendi, Asiye |
2015 | Developing pre-service teachers’ understanding of children’s risky play | Cevher-Kalburan, Nilgün |
2021 | Development of digital speech tendency scale: Reliability and validity study (DSTS) | Yurdakal, İbrahim Halil |
2015 | Development of the teacher candidates' level of being affected from public personnel selection examination scale | Kırmızı, Fatma Susar ; Tarhan, Özge |
2024 | Devising an early childhood engineering habits of mind scale | Erol, A. ; Erol, M. |
2021 | Dijital konuşma | Yurdakal, İbrahim Halil |
2022 | Dijital Okuma Motivasyonu Ölçeği (Dmö): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması | Bulut, Seyfettin; Susar Kırmızı, Fatma |
2022 | Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimi ve Ebeveyn Rehberlik Stratejileri Ölçeklerinin Geliştirilmesi | Işıkoğlu, Nesrin ; Budak, Kadriye Selin |
22-May-2019 | Dijital oyun popüler mi? Ebeveynlerin çocukları için oyun tercihlerinin incelenmesi | Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin |
2017 | Disleksi (okuma güçlüğü) | Yurdakal, İbrahim Halil |
2017 | Diyaloğa Dayalı Okumanın 48-60 Aylık Çocukların Dil Gelişimine Etkisi | Tetik, Gamzegül; Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu |