Browsing by Department 09.03. Basic Education

Showing results 1 to 100 of 494  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
20220-6 – 60-? Hand in Hand: Reflections from an Intergenerational Interaction StudyGültekin, Mehmet; Alan, Ümran; Yıldırım, Aslı; Erbil Kaya, Özlem Melek; Sinoğlu Günden,Tuğçe; Oğuz İpek, Tuba 
201512 Haftalık uyum ve hazırlık süreci uygulamalarına 1. sınıf öğretmenlerinin görüşleriSusar, Fatma Kırmızı 
20211924-1981 arası Türkçe öğretim programlarında ilk okuma yazma öğretimiYurdakal, İbrahim Halil ; Yurdakal, Ayşe
Aug-20192018 görsel sanatlar öğretim programındaki kazanımların uygulanabilirliğinin incelenmesiYurdakal, Ibrahim Halil 
20144-5 yaş çocuklarının sosyal yetkinlik, saldırganlık, kaygı düzeyleri ile anne-babalarının ebeveyn özyeterliği algısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi [Article]Gülay Ogelman, Hülya ; Çiftci Topaloğlu , Zeynep
20224-6 Yaş Çocuğu Olan Ailelerde Akşam Yemeği Sırasında Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi ve Teknoloji KullanımıHarmandar, Dilara ; Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin 
28-Oct-20184-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Öğretmen Formu)İvrendi, Asiye ; Erol, Ahmet 
3-May-20184-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin demografik değişkenler ve sosyo-dramatik oyun oynama sıklığı açısından incelenmesiİvrendi, Asiye ; Erol, Ahmet 
20144. Sınıf türkçe ders kitabı metinlerinde yer alan değerlerKırmızı Susar, Fatma 
20115-6 Yas grubu cocuklarda okula uyum ve Akran iliskileriOgelman, Hülya Gülay 
20205-6 yaş çocuklarda psikolojik iyi oluş: Bir model önerisi ve ebeveynler ile öğretmenlerin kişilik tipleri, ego durumları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin yordayıcı rolüAtan, Abdullah 
20135-6 Yaş çocuklarinin akran ilişkileri ve sosyal konumlarinin okula uyum düzeyleri üzerindeki yordayici etkisi (boylamsal çalışma)Gülay Ogelman, Hülya ; Erten, Hatice
20175-6 Yaş Çocuklarının Sayı Kavramı Becerilerinin Ebeveyn ve Öğretmen Değişkenleri Açısından YordanmasıGüleç, Nafiye; İvrendi, Asiye 
202260- 72 Aylık Çocukların Öz-Düzenleme Becerileri, Sosyal Yetkinlik Davranışları ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiIşıksolu Ayşel, Yeşim; Tok, Emel 
201568-72 Aylık Okul Öncesine ve İlkokula Devam Eden Çocukların Okula Uyum ve Öğretmenleriyle İlişkilerinin KarşılaştırılmasıOgelmani, Hülya Gülay ; Seçerii, Zarife; Gündoğan, Aysun ; Bademc, Dursun
2014The academic expectations of academic staff from their universitiesKaraca, Feyyaz ; Erdem, Ali Rıza 
2023Açık Hava Oyun Parklarında Riskli Oyuna Çok Yönlü BakışCevher Kalburan, Nilgün ; Pamuk, Deniz; Koşan, Yekta
2012The adaptation of How I Learn Inventory into Turkish: Validity and reliability studiesDogan, Birsen ; Çermik, Hülya 
2012ADAPTATIÖN STUDY OF THE PRESCHOOL PLAY BEHAVIOUR SCALE (PPBS) TO TURKISHOgelman, Hülya Gülay 
2019Aggression and peer victimization in four-year-old childrenGülay Ogelman, H.; Erten Sarikaya, H.; Erol, Ahmet. 
2019Aile i?letişim becerileri psikoeğitim programının eşlerin evlilik doyumuna etkisiAtan, Abdullah ; Buluş, Mustafa 
2016Aile iletişim becerileri psikoeğitim programının ebeveynlerin iletişim becerilerine, çift uyumuna, evlilik doyumuna ve 5-6 yaş çocuklarının sosyal duygusal uyumuna etkisiAtan, Abdullah 
2020Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programının Eşlerin İletişim Becerilerine ve Çift Uyumuna Etkisi***Atan, Abdullah ; Buluş, Mustafa 
2017Akademisyenlerin akademik teşviğe ilişkin görüş ve düşünceleriOkumuş, Kübra; Yurdakal, İbrahim Halil 
2017Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İncelemeKumral, Orhan ; Şahin, Abdurrahman 
2016Anadili Türkçe olmayan öğrencilere Türkçe öğretimiYurdakal, İbrahim Halil 
2018Analysis of pre-service teachers' attitude toward critical thinking in terms of several variablesAkkaya, N; Isci, C; Susar Kırmızı, Fatma 
2013Analysis of the relation between academic procrastination, academic rational/irrational beliefs, time preferences to study for exams, and academic achievement: A structural modelBalkıs, Murat ; Duru, Erdinç ; Buluş, Mustafa 
2008Analyzing process quality of early childhood education with many facet rash measurement modelBaştürk, Ramazan ; Işıkoglu, Nesrin 
2016ANAOKULUNA DEVAM EDEN ÇOCUKLARDA SERBEST VE HAREKETLİ OYUN DÜZENLEMELERİNİN AKRAN İLİŞKİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİGülay, Hülya Ogelman ; Gündoğan, Aysun ; Sarıkaya, Hatice Erten; Önder, Alev
2013Anne tutumlarının 5-6 yaş çocuklarının sosyal becerilerini ve Okula uyumlarını yordayıcı etkisiGülay Ogelman, Hülya ; Önder, Alev; Seçer, Zarife; Erten, Hatice
2008Anne ve Babaların Oyuna KatılımıErdoğan, Nesrin Işıkoğlu ; Bora, Asiye İvrendi 
30-Jun-2016Anne-baba-öğretmen görüşlerine göre küçük çocukların olumlu sosyal davranışları ve anne-baba-çocuk olumlu sosyal davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesiGülay Ogelman, Hülya ; Canbeldek, Merve 
2009Assessing in-service teachers' instructional beliefs about student-centered education: A Turkish perspectiveIşıkoğlu, Nesrin. ; Basturk, R.; Karaca, Feyyaz. 
2006Assessment of Thinking Styles Inventory, Academic Achievement and Student Teacher's CharacteristicsBuluş, Mustafa 
2015ATATÜRK’ÜN KADINA VE KADIN EĞİTİMİNE VERDİĞİ ÖNEMErdem, Ali Rıza 
2021Attitude Scale for Digital Writing (DWS): Scale Development StudyKirmizi, Fatma Susar ; Kapikiran, Sahin ; Akkaya, Nevin
2023Babaların Çocuklarına Yönelik Algısı: İlk Babalık DeneyimleriCanbeldek, Merve ; Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin ; Erol, Ahmet 
2010Başarılı zeka kuramına dayalı eğitim uygulamalarıTok, Emel ; Sevinç, Müzeyyen
2024Bebeklerde dijital teknoloji kullanımı ve dijital ebeveynlik davranışları ölçeklerinin geliştirilmesiHarmandar Ergül, Dilara ; Işıkoğlu, Nesrin 
2021Bebeklerin Teknolojik Araçları Kullanmalarıyla İlgili Anne GörüşleriErdoğan, Nesrin Işıkoğlu ; Ergenekon, Erinç 
2016Beş Yaş Çocuklarının Akran Şiddetine Maruz Kalma ve Akran Şiddetini Uygulama Düzeylerinin İzlenmesiOgelman, Hülya Gülay ; Sarıkaya, Hatice Erten
2015BEŞ-ALTI YAŞ ÇOCUKLARI İÇİN DUYGU DÜZENLEME STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ'NİN GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASIEcirli, Hatice; Ogelman, Hülya Gülay 
2023Bibliyoterapi yönteminin 5-6 yaş çocukların psikolojik iyi oluş düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesiŞahin, Güliz; Parmaksız Günay, Fatma; Buluş, Mustafa 
2019Bilgi çağında eğitim olgusuYurdakal, İbrahim Halil 
2019Bilgi çağında eğitim olgusu üzerineYurdakal, İbrahim Halil 
2023Bilgi çağında öğrenmeYurdakal, İbrahim Halil 
2013Bilgi toplumunda üniversitenin değişen rolleri ve görevleriErdem, Ali Rıza 
2012Bilim İnsanı Yetiştirmede Araştırma EğitimiErdem, Ali Rıza 
2012Bilim İnsanı Yetiştirmede Etik EğitimiErdem, Ali Rıza 
2015Bilimin doğası etkinliklerinin öğrencilerin kavramsal anlama, bilimsel süreç becerileri ve bilimin doğası anlayışlarına etkisiTürköz, Gülözge 
2022Bioplastics / Biopolymers: How Aware Are We?Işıtan, Arzum ; Gök, Cem ; Sulak, Mine ; Kırmızı, Fatma ; Onar, Volkan ; Kutlubay, Ramazan Çağrı 
2020Bir Adım da Biz Atalım: Okuyalım Paylasalım, Okutalım Ve YayalımDoğan, Birsen ; Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım; Çermik, Hülya 
6-Jan-2014Birinci sınıfa başlayan çocukların, velilerin ve öğretmenlerin okula uyumlarının incelenmesiIşıkoğlu Erdoğan, Nesrin ; Şimşek, Zeynep Ceren 
2016BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİDoğan, Birsen ; Kaya, Dudu
2013Changing roles and missions of university in information societyErdem, Ali Rıza 
2011Children in need of protection and learning about the soil: A soil education project with children in TurkeyGülay, Hülya; Önder, Alev; Turan-Güllaç, Esin ; Yılmaz, Şevket
2022Children's geometric skills: Any ties to self-regulation skills?Ivrendi, Asiye ; Erol, Ahmet ; Atan, Abdullah 
2021Children's Play Preferences and Behaviors in Digital or Non-Digital PlayIsikoglu, Nesrin ; Bayraktaroglu, Eda ; Ayekin Dulger, Derya Neval
2019Children, mothers, and preschool teachers’ perceptions of play: Findings from Turkey and Norwayİvrendi, Asiye ; Cevher-Kalburan, Nilgün ; Sandseter, Ellen Beate Hansen; Storli, Rune; Sivertsen, Anne Holla
2016Choice-driven peer play, self-regulation and number senseİvrendi, Asiye 
2014Comparing and contrasting primary school playgrounds in Turkey and AustraliaChancellor, B.; Cevher-Kalburan, N. 
2020Comparing the effects of different book reading techniques on young children’s language developmentŞimşek, Zeynep Ceren ; Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin 
2013Comparing the teacher s opinions regards to teacher s and student s guide book in terms of different variablesSusar Kırmızı, Fatma ; Kayhan, Hüseyin Cahit; Yurdakal, İbrahim Halil ; Bıçak, Eda; Kıran, Hüseyin 
2018Comparison of basic education reading and writing applications in Turkey and BritainYurdakal, İbrahim Halil 
12-Oct-2015Comparison of environmental attitudes and experiences of five-year-old children receiving preschool education in the village and city centreDurkan, Nazmi ; Güngör, Hande ; Fetihi, Leyla; Erol, Ahmet ; Gülay Ogelman, Hülya 
2023Comparison of quality and risky play opportunities of playgrounds in GermanyDeniz, Umay Hazar; Kalburan, Nilgun Cevher 
2012Comparison of Teachers and Teacher Candidates in terms of Their Environmental AttitudesKandir, A; Yurt, O; Cevher Kalburan, Nilgün 
2018Cort 5 düşünme programı aracılığıyla sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri ve eğilimleriÇatalbaş, Gülsüm 
2021COVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının GörüşleriYurdakal, İbrahim Halil ; Kırmızı, Fatma Susar 
2022The Covid-19 pandemic: Its reflections on education and reading skillsYurdakal, İbrahim Halil 
2009Crawling in the Virtual Environment: Prospective Teachers' Usage of Google Search EngineŞahin, Abdurrahman ; Çermik, Hülya ; Doğan, Birsen 
2021Çevre, Sanat ve YaratıcılıkCevher Kalburan, Nilgün ; Bayraktaroğlu, Eda 
2020Çocuk kitaplarının okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri ve kitap incelemesi çerçevesinde değerlendirilmesiAdak Özdemir, Atiye ; Özdemir Beceren, Burcu
2022Çocuklar için Felsefe (P4C) Eğitiminde Diyaloğun ÖnemiKökten, Hasret 
2022Çocuklara medya alanındaki mesleklerin tanıtımıErol, Mustafa; Erol, Ahmet 
2021Çocuklarda Psikolojik İyi Oluş: Bir Model Önerisi ve Ölçek Geliştirme ÇalışmasıAtan, Abdullah ; Buluş, Mustafa 
2021Çocukların Dijital veya Dijital Olmayan Oyun Tercihleri ve Davranışları Children's Play Preferences and Behaviors in Digital or Non-Digital PlayIşıkoğlu, Nesrin ; Bayraktaroğlu, Eda ; Ayekin Dülger, Derya Neval
2012Çı̇zgı̇ fı̇lmlerı̇n çocukların davranışları üzerı̇ndekı̇ etkı̇sı̇nı̇n anne görüşlerı̇ne göre incelenmesiAdak Özdemir, Atiye ; Ramazan, Müslimat Oya
2019Değişen sınıf eğitimi lisans programının incelenmesiYurdakal, İbrahim Halil 
2018Değişen sınıf öğretmenliği lisans program içeriğinin incelenmesiYurdakal, İbrahim Halil 
1998Denizli ili ağır zeybek oyunlarının incelenmesiTegiz, Ramazan 
2007Denizli ili ilköğretim okullarında çalışan birinci sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleriDoğan, Birsen 
2014DENİZLİ İLİNDE BULUNAN RESMİ VE ÖZEL ANAOKULU BAHÇELERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİCevher Kalburan, Fatma Nilgün 
2020Description of psychosocial traits of preschool education teachers and investigation of correlations between these traitsBeceren, B.O.; Özdemir, Atiye Adak 
2015Determination of relationship between the empathic tendency levels and thinking styles of preschool teacher candidatesYaşar, Metin ; Erol, Ahmet 
2015Determine The Relationship Between The Disposition of Critical Thinking and The Perception About Problem Solving SkillsKırmızı, Fatma Susar ; Saygi, C; Yurdakal, İbrahim Halil 
2015Determining the level of involving environmental education activities in the monthly plans and daily educational flows of preschool teachersGülay Ogelman, Hülya ; Erol, Ahmet ; Yıldırım, Raziye; Coşkun, Esra; Kılınç, Hakkı
2018Developing a test for geometry and spatial perceptions of 5-6 year old childrenİvrendi, Asiye ; Erol, Ahmet ; Atan, Abdullah 
2018Developing an instrument for measuring self-regulation skills of 4-6 - year -old children (mother form)Erol, Ahmet ; İvrendi, Asiye 
2015Developing pre-service teachers’ understanding of children’s risky playCevher-Kalburan, Nilgün 
2021Development of digital speech tendency scale: Reliability and validity study (DSTS)Yurdakal, İbrahim Halil 
2015Development of the teacher candidates' level of being affected from public personnel selection examination scaleKırmızı, Fatma Susar ; Tarhan, Özge 
2024Devising an early childhood engineering habits of mind scaleErol, A. ; Erol, M.
2021Dijital konuşmaYurdakal, İbrahim Halil 
2022Dijital Okuma Motivasyonu Ölçeği (Dmö): Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıBulut, Seyfettin; Susar Kırmızı, Fatma 
2022Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimi ve Ebeveyn Rehberlik Stratejileri Ölçeklerinin GeliştirilmesiIşıkoğlu, Nesrin ; Budak, Kadriye Selin
22-May-2019Dijital oyun popüler mi? Ebeveynlerin çocukları için oyun tercihlerinin incelenmesiIşıkoğlu Erdoğan, Nesrin 
2017Disleksi (okuma güçlüğü)Yurdakal, İbrahim Halil 
2017Diyaloğa Dayalı Okumanın 48-60 Aylık Çocukların Dil Gelişimine EtkisiTetik, Gamzegül; Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu